دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 77548

ویتامین ها و موادمعدنی در حفظ سلامت سیستم اعصاب نقش مهمی دارد.

سلامت نیوز : ویتامین ها و موادمعدنی در حفظ سلامت سیستم اعصاب نقش مهمی دارد.در ادامه مطلب به برخی ویتامین های مفید برای مغز و اعصاب اشاره می کنیم.

ویتامین B6

این ویتامین که «پیریدوکسین» نیز نام دارد و برای جذب ویتامین B12، منیزیم و اسید هیدروکلریک در بدن لازم است. ویتامین B6 به ایجاد تعادل در میزان پتاسیم و سدیم کمک می کند. در مقابل مایعات بدن را تنظیم و عملکرد اعصاب را تقویت می کند.

خواص دیگر ویتامین B6

به تولیدآنتی بادی کمک می کند. به کبد نیز کمک می کند تا گلیکوژن را که برای انرژی لازم است رها کند. مانند بیشتر ویتامین های گروه B، ویتامین B6 در آب حل می شود.

ویتامین B1

ویتامین B1 یا تیامین، نیز یک ویتامین محلول در آب است که به بدن کمک می کند کربوهیدرات ها را به گلوکز بشکند. بدن از این گلوکز برای تامین انرژی استفاده می کند. این ویتامین برای حفظ سلامت سیستم اعصاب مهم است. این ویتامین در جوانه و سبوس گندم و سبوس برنج یافت می شود. از آن جا که محلول در آب است، از بدن دفع می شود و باید هر روز مصرف شود.

ویتامین B12

این ویتامین به طور ویژه در پروتئین حیوانی یافت می شود و بهترین منبع آن، گوشت است. ماهی و لبنیات منبع عالی این ویتامین محسوب می شود و برای عملکرد بافت عصبی لازم است. با بالا رفتن سن، قدرت جذب ویتامین B12 کاهش پیدا می کند و برخی افراد به هیچ وجه قادر به جذب آن نیستند.

کولین

گروه دیگری از ویتامین ها ست. کولین در زرده تخم مرغ، جگر، جوانه گندم یافت می شود. کولین به بدن کمک می کند تا از چربی و کلسترول استفاده کند و برای حفظ سلامت میلین که از سلول های عصبی محافظت می کند، مهم است. همچنین در زمینه انتقال علامت های عصب نقش دارد.

ویتامین D

این ویتامین، حلال در چربی، تنها ویتامینی است که بدن قادر به ساخت آن است. اشعه ماورای بنفش از نور خورشید، در پوست کلسترول ایجاد می کند و آن را به ویتامین D تبدیل می کند.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha