سلامت نیوز : احمد شجاعی، در آیین رونمایی از کتاب قربانیان حوادث رانندگی دهه 80 از نگاه آمار که در سازمان پزشک قانونی کشور برگزار شد گفت: آمار کشته شدگان زلزله بم که جان حدود 42 هزار نفر از هموطنان ما را گرفت اینقدر تکان دهنده بود که در صدر اخبار جهان قرار گرفت اما ما هر روز تلفات جدیدی بعد از این حادثه داریم که بر اثر یک حادثه طبیعی و غیرقابل پیشگیری مثل زلزله به وجود نیامده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: ما هر دو سال یکبار زلزله بم را در جاده‌های کشور شاهدیم که بیش از زلزله بم جان هموطنان ما را می‌گیرد و کسی به این مطلب توجهی ندارد.

وی افزود: در همان سالها بالای 24 هزار نفر کشته داشتیم که در سال رقم بالایی است . فقط آمار تلفات نیست بلکه مصدومیت، معلولیت، صدمه به خانواده و وارد شدن هزینه به کشور از تبعات این حوادث است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: این فاجعه عظیمی است که هر ساله اتفاق می‌افتد و ما باید از کسانی که در این بین تلاش داشته‌اند تا از این فاجعه عظیم که هر ساله جان آدمها را می‌گیرد بکاهند تشکر ‌کنیم.

وی افزود: آمار به سرعت در حال کاهش است در اردیبهشت سال جاری آمار بالایی از کاهش داشته‌ایم و در مجموع سه ماهه اول کاهش 2.3 از تلفات رانندگی داشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha