سلامت نیوز : سردار مؤمنی فرمانده پلیس راهور ناجا در مراسم رونمایی از کتاب قربانیان حوادث رانندگی دهه 80 از نگاه آمار در پزشکی قانونی کشور گفت: بر کسی پوشیده نیست امروزه یکی از جدی‌ترین دغدغه کشورها موضوع ترافیک است و این جدی‌ترین دغدغه انسانها و دولت‌هاست که حل آن بدون برنامه‌ریزی درست میسر نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سردار مؤمنی افزود: ترافیک موضوعی نیست که با یک شعار و توسط یک دستگاه به سرانجام برسد و موضوعی کاملاً بین بخشی است که نمی‌تواند بدون یک هدف‌گذاری به سامان برسد.

فرمانده پلیس راهور ناجا ادامه داد: مبنای برنامه‌ریزی داشتن آمار و اطلاعات صحیح است  و بدون آن برنامه‌ریزی مفهومی ندارد.

مؤمنی ادامه داد: امروزه آمار مبنای قضاوت و ارزش‌گذاری و تقسیم امکانات است چه قبل و چه بعد و هم در حین اجرای یک کار و چون ترافیک موضوعی کاملاً چند متغیره و بین‌ بخشی است به آمار درست در این بین نیازمندیم.

سردار مؤمنی تصریح کرد: در آمار تصادفات پلیس فوری سر صحنه بوده و همچنین در کروکی صحنه را در اختیار دارد به همین خاطر آماری در این مورد داریم اما آمار نهایی با پزشکی قانونی است که در زمره قوه قضاییه است که آماری کاملاً روشن و شفاف از آمار نهایی متوفیان ارائه می‌دهد.

سردار مؤمنی ادامه داد: سازمان پزشکی قانون کشور تجزیه و تحلیل نهایی کشته‌ها را از نظر تعداد، تحلیل جغرافیایی، رده سنی و حتی نوع ضربه‌ها مشخص کرده که می‌تواند برای برنامه‌ریزی در پلیس، امداد و نجات، خودروسازان و حتی اداره راه نیز مثمر ثمر باشد.

فرمانده پلیس راهور ناجا ادامه داد: در حال حاضر حدود 50 درصد کشته‌ها سر صحنه‌ رخ می‌دهد و 49 درصد کشته‌ها بعد از سر صحنه اتفاق می‌افتد.

مؤمنی ادامه داد: خوشبختانه پزشکی قانونی کشور بیش از وظایف تعریف شده‌اش برای گرفتن آمار صحیح اقدام کرده و باید بگویم آمار نهایی متوفیان با تجزیه و تحلیل نزد پزشکی قانونی کشور و متولی اصلی آ‌مار نهایی سازمان پزشکی قانونی کشور است.

وی تصریح کرد: اگر ما آماری از تصادفات و تلفات ارائه کنیم مسلماً آمار سر صحنه است اما آمار نهایی که پزشک قانونی اعلام می‌کند حتی فوتی‌ها را تا یک ماه بعد از تصادفات به حساب می‌آورند و باید توجه کنیم که 50 درصد تلفات بعد از سر صحنه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha