سلامت نیوز : رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان اظهار کرد: بیماران در قبال وضع فعلی دارو باید برای انجام هر ماه درمان خود بیش از 10 تا 15 میلیون تومان هزینه کنند و این وضعیت واقعا برای خانواده‌ها سخت و آزاردهنده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نشستی با بیماران خاص استان هرمزگان، با انتقاد از بی‌توجهی به مشکلات مربوط به بیماران خاص در کشور، اظهار کرد: شایسته نیست که خانواده‌های بیماران خاص در کشور با انبوه مشکلات در جامعه تنها بمانند و برای تامین یک قلم داروی درمان بیمار خود مجبور باشند کل زندگی خودشان را بفروشند و صرف هزینه یک ماه یا یک سال درمان یک بیمار خاص کنند.

احمد جباری با اشاره به مشکلاتی که از ناحیه کمبود دارو و عدم حمایت کامل بیمه‌ها از داروهای مورد نیاز این بیماران برای مردم و خانواده‌های بیماران بوجود آمده، عنوان کرد: هم‌اکنون داروهایی برای درمان برخی از بیماری‌ها ازجمله سرطان‌ها تجویز می‌شود که بیش از 30 میلیون تومان در ماه هزینه دارند، اما کل پوشش بیمه‌ای این دارو کمتر از 15 میلیون تومان است.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمبود داروی«دسفرال» به عنوان یکی از داروهای مهم مورد مصرف بیماران تالاسمی و یا داروهای مهارکننده اثر عوامل سرطانی، این روزها بسیار کمیاب شده است.

جباری تصریح کرد: این مسئله نه‌تنها فشارهای زیادی را به خانواده‌های این بیماران برای درمان و تامین هزینه‌های آن بوجود آورده، بلکه سلامتی این عزیزان را نیز به خطر انداخته و ما با توجه به پیگیری‌های متنوعی که تاکنون در این زمینه در مجلس داشته‌ایم، حتما طی هفته‌های پیش‌رو نیز این مسئله را دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم بخش کوچکی از آلام و دردهای این بیماران را کاهش دهیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: میزان و نحوه حمایت بیمه‌ها بخصوص بیمه‌های تکمیلی از بیماران خاص به اندازه‌ای نیست که بتواند بخش وسیعی از هزینه‌های بالای درمان این عزیزان را جبران کند و این روزها که نوسانات نرخ ارز و عدم تخصیص ارز مرجع به دارو نیز با مشکل مواجه شده، اساسا خانواده‌های بیماران خاص با بحران جدی مواجه شده‌اند و دولت نباید نسبت به این مسئله بی‌توجه باشد.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تامین به موقع دارو نیازمند همکاری و هماهنگی ارگان‌های دیگر علاوه بر وزارت بهداشت و درمان نیز می‌باشد، که باید به بهترین شکل ممکن انجام شود تا مشکلات مربوط به تامین دارو روی روال بیفتد و کمبودها مرتفع شود.

رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان ابراز عقیده کرد: در ماههای اخیر مشکلاتی میان وزارت بهداشت با بانک مرکزی و گمرکات بوجود آمد که نتایج آن را در زندگی مردم مشاهده کردیم و بیماران بسیاری از این ناحیه تحت فشار و آسیب قرار گرفتند و این مسئله لزوم هماهنگی میان بخش های مختلف دولتی در کشور و تدبیر در زمینه حل و فصل مسائل مهم و حیاتی مردم را گوشزد می کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان از دستگاههای بیمه گر بخصوص تامین اجتماعی خواست تا با دقت نظر ویژه ای به مشکلات مربوط به درمان بیماران خاص بنگرند و در عین حال با توسعه خدمات درمانی تکمیلی به موازات برنامه‌ریزی‌های بیمه‌ای و مستمری، شرایطی فراهم کنند که بیماران بخصوص بیماران خاص که با مشکلات درمانی دست و پنجه نرم می کنند، دیگر مشکلات هزینه ای و دارویی و درمانی نداشته باشند.

جباری لزوم ایجاد مرکز تخصصی درمان بیماری های خاص در مراکز استان ها را یادآور شد و گفت: درمان به موقع بیماران خاص می تواند نه تنها طول عمر آنها را افزایش دهد بلکه هزینه‌های درمانی آنها در آینده را نیز کاهش دهد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برای این منظور از دولت انتظار می‌رود که در مراکز استان‌ها با اولویت استان‌هایی که دارای بیماران خاص بیشتری هستند، مراکز تخصصی ارائه خدمات به این عزیزان را فراهم کند و ارائه خدمات در آنها را رایگان کند تا این بیماران بتوانند از خدمات مطلوبی برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha