دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 77582

سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شیوع "کرونا ویروس" در کشورهای عربستان، امارات، قطر و اردن، گفت: این عفونت ویروسی از 9 ماه قبل در عربستان به وجود آمده و تاکنون 42 نفر را به کام مرگ کشانده است.

دکتر مسعود مردانی، در حاشیه نخستین سپوزیوم عفونتهای تنفسی کرونا ویروس در گفت‌وگو با (ایسنا)، با هشدار به این که مردم کشور ما به دلیل مسافرت به این کشورها در معرض خطر قرار دارند، درباره علائم این بیماری گفت: راه ابتلا به این بیماری از طریق دستگاه تنفسی است که به شکل نارسایی شدید تنفسی، گرفتاری در پرده قلب، نارسایی کلیه، اختلالات انعقادی و شوک بروز پیدا می‌کند اما هنوز منشأ این بیماری معلوم نیست.

این متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: این بیماری علاوه بر خطرناک و کشنده بودن، قابلیت انتقال فرد به فرد را دارد و از بیمار به پزشک، پرستار به پزشکان و حتی خانواده بیمار منتقل می‌شود.

مردانی در خصوص عامل دقیق این بیماری گفت: ذخیره حیوانی و میزبان اصلی این بیماری شناخته نشده است و درمان و واکسن پیشگیری برای این بیماری وجود ندارد. اطلاع دادن به پزشک معالج پس از سفر به قطر و عربستان بهترین راه برای اعمال پیشگیری از ویروس کرونا است، چرا که سرعت در تمهیدات پیشگیری و درمان تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان این که تاکنون این بیماری در کشور مشاهده نشده است، گفت: درمان‌های غیرجراحی ( کنسرواتیو) و معمولی برای این بیماری وجود دارد که در کاهش میزان مرگ و میر موثر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha