سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری کمبود دارو در کشور از سوی مسئولان امر شد و گفت: متاسفانه با کمبود داروهای ضروری در کشور روبرو هستیم.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به ضرورت پیگیری مسئولان حوزه سلامت به منظور رفع کمبود دارو در کشور، اظهار کرد: در بحث داروهای ضروری کمبودهایی داریم که باید پیگیری شود و مسئولان وزارت بهداشت باید اولویت خود را برای تأمین داروهای ضروری قرار دهند.

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تامین داروهای گروه A که همان داروهای ضروری هستند با مشارکت دولت، بانک مرکزی و وزارت بهداشت ضرورت دارد.  البته بسیاری از اقلام دارویی نیز در گمرک مانده اند و ترخیص نشده اند که این امر به دلیل ناهماهنگی وزارت بهداشت، گمرک و بانک مرکزی است.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موضوع ترخیص دارو از گمرک یکی از موضوعات پیش پا افتاده در سال‌ های گذشته بوده، اما هم‌ اکنون شاهد هستیم که این معضلات مردم را با مشکلات جدی روبه‌ رو کرده است.
وی با اشاره به بحران کمبود دارو خاطرنشان کرد: دولت از ابتدا باید با اقدامات کارشناسی مانع از کمبود دارو در کشور می‌ شد در حالی که دولت از این تفکرات نداشت و با برنامه ریزی ‌های سازنده در حوزه بهداشت و درمان مقابله می ‌کرد.
رستمیان با اشاره به با آشفتگی در بازار دارو، تاکید کرد: نوسانات ارز و مشکلات قیمت دارویی باعث می ‌شود اگر کسی قصد واردات دارویی را داشته باشد باید یک‌ ماه به دنبال دریافت مجوز از بانک مرکزی بوده و در این مدت باید داروها در کشتی بماند که در این شرایط فرد باید علاوه بر آنکه پول کشتی معطل مانده را پرداخت کند باید در نوسانات ارز دارویی نیز دست و پا بزند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش بزرگی از مشکلات دارویی ما در ماه‌ های اخیر مشکلاتی نبوده است که اکنون به وجود آمده باشد بلکه این مشکلات از سال گذشته به امسال منتقل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha