دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 77601

سلامت نیوز : قلب آدمیزاد یکی از شگفت‏‌انگیزترین مخلوقات الهی و از پرکارترین و فعال‏‌ترین اعضای بدن انسان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ قلب با 400 گرم وزن باید دقیقه‏ای 72 بار بتپد و خون بدن را هر روز تا یک میلیون کیلومتر در رگ‌ها و مویرگ‏های پمپاژ  کند.

در میان افراد جامعه، موارد خاص و استثنایی وجود دارند که این افراد از نظر اعضای درونی بدن خود دارای وضعیت منحصر به فردی هستند که در برخی موارد شاهد جا به جایی اعضا و تغییر مکان اعضای درونی این افراد از قبیل قلب هستند.

در کشور ما هم مواردی از افرادی که قلب‏شان در سمت راست قرار دارد پیدا می‏شود و شاید برایتان جالب باشد که خیلی از این افراد خودشان متوجه این موضوع نیستند و هیچ وقت متوجه نمی‏شوند که قلب‏شان در سمت راست قرار دارد.

یکی از این موارد نادر و خارق‌العاده، در استان مازندران زندگی می‌کند که قلب او در سمت راست بدن قرار دارد.

اسماعیل معافی که 50 سال سن دارد و اهل روستای عزت‌الدین از شهرستان میاندرود است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: پس از مدت‌ها زندگی متوجه شدم که قلب من در سمت راست بدن قرار دارد.

معافی با اشاره به اینکه دو هفته پیش از ناحیه چانه درد داشتم و به‌خاطر آن به پزشک مراجعه کردم، افزود: پس از مراجعه اولیه به پزشک و تجویز دارو، هیچ‌گونه بهبودی از درد من ایجاد نشد.

وی ادامه داد: یک هفته قبل با توجه به اینکه درد چانه من افزایش پیدا کرد به دکتر کیهان یوسف‌ن‍ژاد متخصص قلب و عروق در بیمارستان فاطمه زهرا(س) ساری و مرکز قلب مازندران مراجعه کردم و پس از معاینه پزشک، مقرر شد تا چند روز بعد آنژیوگرافی کنم.

این شهروند مازندرانی خاطرنشان کرد: پس از آنژیوگرافی، پزشک‌های بیمارستان فاطمه زهرا(س) ساری بالای سر من جمع شدند و من از این موضوع تعجب کردم که دکتر یوسف‌نژاد با طرح سوالی از من پرسید؛ آیا تا به حال می‌دانستی قلب تو در سمت راست بدن قرار دارد؟

معافی با اشاره به اینکه پزشک بیمارستان فاطمه زهرا(س) ساری‌ به من گفت؛ هر 3 میلیون نفر، یک نفر به صورت نادر قلبش در سمت راست بدن قرار دارد، افزود: بعد این همه سال زندگی تازه متوجه شدم که قلبم در سمت راست بدن قرار دارد و تا به الان مشکلی از این بابت برای من پیش نیامده است.

وی خاطرنشان کرد: با نظر پزشکان بیمارستان، قلب من متحرک است و وقتی می‌خوابم قلبم درحال تحرک است و هنگامی که بیدار می‌شود قلبم به حالت خواب می‌رود و تحرک آن کاهش می‌یابد.

این شهروند با اشاره به اینکه توان جسمی من با افراد دیگر هیچ فرقی ندارد و مانند کشاورزان دیگر هر روز در زمین کشاورزی درحال فعالیت هستم، عنوان کرد: از نظر بیماری قلبی مشکلی ندارم و هر روز در زمین‌های کشاورزی خود در حال کار و تلاش هستم.

معافی در پایان متذکر شد: تا به الان در خانواده ما سابقه نداشته است که کسی قلبش در سمت راست بدن قرار داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha