سلامت نیوز : دكتر نصیری‌طوسی فوق تخصص گوارش و كبد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ ضمن بیان اینكه روزه‌داری برای افراد مبتلا به سندروم روده تحریك پذیر منعی ندارد افزود و گفت: روزه‌داری برای افرادی كه مبتلا به عارضه سندروم روده تحریك‌پذیر هستند هیچ منعی ندارد بلكه باعث كاهش علائم آن می‌شود.

وی در ادامه مطلب افزود: فردی كه روزه‌دار است در طول روز تا زمانی كه غذا نخورده باشد انبساط و انقباظی ندارد بنابراین زمانی كه فرد شروع به غذا خوردن می‌كند این علامت مشخص می‌شود و اشكال در انبساط و انقباض خود را نشان می‌دهد.

این فوق تخصص گوارش و كبد به دو پیام سندروم روده نحریك‌پذیر اشاره كرد و گفت: در این زمینه اگر هیچ مشكلی در روده وجود ندارد بنابراین فرد نباید به هیچ‌وجه نگران سلامتی حجم معده و روده خود باشد همچنین علت این مشكل در سیستم عصبی بیمار است و اگر فرد بخواهد این بیماری حل شود باید مسائل عصبی، نگرانی‌ها، استرس و پریشانی‌های فرد را رفع كند.

وی در پایان توصیه و تاكید كرد: نقش اصلی در رفع سندروم روده تحریك‌پذیر كنترل نگرانی‌ها توسط خود فرد و متخصص اعصاب و روان به عنوان راهنما است این نوع عارضه درهر سنی از بچه‌ها تا سنین بالاتر ظاهر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha