داروهای آنتی هیستامین كه برای كنترل علائم آلرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند باعث تشدید خشكی چشم در بیماران می‌شوند.

دكتر محمد میر آفتاب فوق تخصص قرینه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: بسیاری از بیماری‌های چشمی با آلرژی اشتباه می‌شوند كه شایعترین این بیماری‌ها مانند خشكی چشم، ورم عفونی، انسداد مجرای اشكی است.
وی گفت: خشكی چشم كه معمولا باعث ایجاد سوزش چشم‌ها و احساس وجود شن ریزه در چشم شده و دراین بیماری خارش چشم كمتر از بیماری‌های آلرژیك بوده و همچنین خشكی چشم معمولا افراد مسن را مبتلا كرده ،در حالیكه آلرژی در افراد جوانتر اتفاق می‌افتد.
وی تأكید كرد: ورم ملتحه عفونی ناشی از بیماری‌ها و ویروس ها می‌تواند علائمی شبیه آلرژی چشمی ایجاد كند و تشخیص این بیماری از آلرژی چشمی مهمتر بوده و به دلیل اینكه ورم ملتحه عفونی به خصوص نوع ویروس آن شدیدا واگیردار بوده و می‌تواند اطرافیان را مبتلا كند.
میر آفتاب افزود: انسداد مجرای اشكی نیز به علت بسته شدن مجرای اشكی چشم‌ها دچار اشك ریزی شده و بر خلاف بیماری‌های آلرژیك در این حالت معمولا خارش وجود ندارد و در افراد مسن شایعتر است.
وی تصریح كرد:به طور كلی در مواردی كه علائم آلرژی شدیدتر معمول است  و یا علائم به اقدامات معمول برطرف نمی‌شود لازم است حتما معاینه چشم پزشكی انجام شود و برخی از بیماری‌های جدی چشمی می‌تواند در ابتدا علائمی مشابه آلرژی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha