داروهاي آنتي هيستامين باعث تشديد خشكي چشم مي‌شوند

۱۳۸۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰ - کد خبر: 7761
داروهاي آنتي هيستامين باعث تشديد خشكي چشم مي‌شوند
دكتر محمد مير آفتاب فوق تخصص قرينه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: بسياري از بيماري‌هاي چشمي با آلرژي اشتباه مي‌شوند كه شايعترين اين بيماري‌ها مانند خشكي چشم، ورم عفوني، انسداد مجراي اشكي است.
وي گفت: خشكي چشم كه معمولا باعث ايجاد سوزش چشم‌ها و احساس وجود شن ريزه در چشم شده و دراين بيماري خارش چشم كمتر از بيماري‌هاي آلرژيك بوده و همچنين خشكي چشم معمولا افراد مسن را مبتلا كرده ،در حاليكه آلرژي در افراد جوانتر اتفاق مي‌افتد.
وي تأكيد كرد: ورم ملتحه عفوني ناشي از بيماري‌ها و ويروس ها مي‌تواند علائمي شبيه آلرژي چشمي ايجاد كند و تشخيص اين بيماري از آلرژي چشمي مهمتر بوده و به دليل اينكه ورم ملتحه عفوني به خصوص نوع ويروس آن شديدا واگيردار بوده و مي‌تواند اطرافيان را مبتلا كند.
مير آفتاب افزود: انسداد مجراي اشكي نيز به علت بسته شدن مجراي اشكي چشم‌ها دچار اشك ريزي شده و بر خلاف بيماري‌هاي آلرژيك در اين حالت معمولا خارش وجود ندارد و در افراد مسن شايعتر است.
وي تصريح كرد:به طور كلي در مواردي كه علائم آلرژي شديدتر معمول است  و يا علائم به اقدامات معمول برطرف نمي‌شود لازم است حتما معاينه چشم پزشكي انجام شود و برخي از بيماري‌هاي جدي چشمي مي‌تواند در ابتدا علائمي مشابه آلرژي داشته باشد.
نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
3.53322s, 18q