سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۶
کد خبر: 77633

سلامت نیوز : کلسیم نقش مؤثری در کمک به لاغری، پیشگیری از سرطان کولون و کاهش دردهای پیش از قاعدگی دارد. در این مطلب می‌گوییم که کلسیم چه خیری به سلامت بدن می‌رساند. با ما همراه باشید.

برای کاهش وزن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ این هم یک دلیل خوب و تشویق کننده برای نوشیدن شیر: کلسیم به لاغری و خوش اندامی کمک می‌کند. محققان در طی بررسی‌هایشان مشاهده کردند افرادی که به مدت 18 ماه، روزانه با مصرف محصولات لبنی بین 1300 تا 1400 میلی گرم کلسیم دریافت کردند چربی بدنی کمتری دارند. باید بدانید که هر چه میزان کلسیم موجود در سلول‌های چربی بیشتر باشد میزان سوخت و ساز آنها هم بیشتر می‌شود. محققان آمریکایی روی افراد بزرگسال مبتلا به چاقی مفرط مطالعاتی انجام دادند.به یک گروه روزانه سه وعده ماست بدون چربی حاوی 1100 میلی گرم کلسیم داده شد و گروه دوم روزانه یک وعده محصولات لبنی حاوی 400 تا 500 میلی گرم کلسیم دریافت کردند.

از برنامه غذایی هر دو گروه 500‌کالری کم شد. محققان مشاهده کردند گروهی که ماست خورده‌اند حدود 3/6 کیلوگرم وزن کم کرده و گروه دوم به طور متوسط 5 کیلوگرم لاغر شده‌اند. همچنین شرکت کننده‌های گروه اول حدود 81 درصد بیشتر چربی‌های دور شکمی‌شان را از دست دادند. محققان توصیه می‌کنند علاوه بر مصرف محصولات لبنی کم چرب از مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم دیگر مانند بروکلی و آب پرتقال غنی شده غافل نشوید.

پیشگیری از سرطان کولون

کلسیم و ویتامین D از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کنند. نتایج یک پژوهش نشان داده است که مکمل‌های کلسیم و ویتامین D خطر ابتلا به پولیپ‌ها را به میزان 18‌درصد کاهش می‌دهد. برای مقابله با سرطان باید روزانه بین 1200 تا 1500 میلی گرم کلسیم دریافت کنید.

کاهش ابتلا به دیابت

نتایج پژوهشی که محققان بوستون به مدت 20‌سال روی حدود 84000 پرستار سالم انجام دادند نشان می‌دهد خانم‌هایی که روزانه به میزان 1200 میلی گرم کلسیم و 800 واحد بین‌المللی ویتامین D مصرف کرده‌اند به میزان 33 درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha