سلامت نیوز : 1 - بازی چیدن ( هدف : هماهنگی حرکتی ، دقت ، سرعت عمل):

از کودکان می خواهیم یک سری مکعب های چوبی یا پلاستیکی را بدون آن که بیفتند روی یکدیگر قرار دهند. در این بازی زمان مطرح است. این بازی می تواند با وسایل دیگری که قابل چیدن باشد ،نیز انجام شود.

۲ - بازی فوت کردن ( هدف : افزایش مهارت های کلامی ، تحرک):

بازی فوت کردن می تواند به شکل گروهی یا انفرادی انجام شود. یک سری مکعب ها یا قطعات چیدنی دیگر که به صورت یک برج ساخته شده اند، در وسط اتاق قرار داده می شود. یک گروه از بچه ها در یک سمت و گروه دیگر در سمت دیگر قرار می گیرند و شروع به فوت کردن مکعب های چیده شده می کنند. مکعب‌ها به هر طرف که سقوط کرد ، گروه مقابل برنده است در این بازی می توان از شمع نیز برای خاموش کردن در بازی انفرادی استفاده کرد یا از بادکنک هایی که باید سریع تر باد شوند .

۳ - بازی گل یا پوچ ( هدف : نشاط و سرگرمی ، دقت ، مهارت های حرکتی):

این بازی می تواند به شکل گروهی یا دو به دو اجرا شود . افراد به دو گروه تقسیم می شوند و هر گروه بدون آن که دست های خود را پنهان کنند، مهره ای کوچک را بین یکدیگر رد و بدل می کنند و گروه مقابل باید حدس بزند مهره کوچک دردست کیست . این بازی برای افزایش توان حرکتی، به صورت دو نفره به مسابقه گذاشته می شود.

۴ - بازی تقلید حرکات دست ( هدف : مهارت های حرکتی، دقت ، هماهنگی چشم و دست):

راهنما که می تواند یکی از والدین یا حتی یا یکی از کودکان باشد یک سری حرکات را با دست انجام می دهد و از دیگران می خواهد به شکل انفرادی این کار را تقلید کنند مثلا یک دست روی قفسه سینه بالا و پایین می رود و دست دیگر روی قفسه سینه ضربه می زند یا حرکت باز و بسته کردن انگشتان دست به صورت دوتایی .

۵ - بازی با کارت های مصور یا کارت های شماره دار (هدف: ایجاد نشاط ، دقت ، تقویت حافظه دیداری):

کارت های مصور را روی زمین پخش می کنیم و از کودکان می خواهیم تصویر مورد نظر را سریع پیدا کنند ، پنج کارت را به کودکان نشان می دهیم و به ترتیب از پشت روی زمین می گذاریم و از آن ها می خواهیم کارت مورد نظر را پیدا کنند.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha