سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۴
کد خبر: 77640

سلامت نیوز : درد پا می تواند نشانه بیماری رگ های خونی باشد. در این بیماری، رگ ها بر اثر تراکم چربی دچار التهاب و ضعف می شود.دردپا می تواند نشانه انسداد رگ های خون رسان به پا، قلب و مغز باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ اگر این بیماری عروقی درمان نشود فرد در معرض خطر حمله قلبی، سکته یا «آنوریسم» (ملتهب، ضعیف شدن و حتی ترکیدن سرخرگ ها) قرار می گیرد. بیماری شریان های کرونری یکی از شایع ترین بیماری های قلبی، عروقی است. بیماری سرخرگ محیطی (PAD) یا انسداد سرخرگ های محیطی بدن از جمله پاها نیز شایع است و در صورت درمان نشدن باعث قانقاریا، سپتیسمی و قطع پا می شود و در برخی موارد به مرگ نیز می انجامد. تخمین زده می شود که از هر ۵ بیمار، یک نفر در اثر حمله قلبی یا سکته جان خود را از دست خواهد داد. معمولاً علایم اولیه «PAD» در هنگام راه رفتن در عضله ساق پا، ران و باسن حس می شود.

سربالایی رفتن یا حمل لوازم سنگین این حالت را بدتر می کند. هرچه درد زودتر شروع شود، انسداد یا ضعیف بودن رگ های خون رسان به پا شدیدتر است. افرادی که در معرض خطر بیماری عروقی قرار دارند باید به طور منظم فشارخون در پاها و دست ها را کنترل کنند.برخی پزشکان معتقدند، افراد باید به درد پا توجه کنند زیرا در برخی موارد این درد نشان دهنده اختلال سیستم گردش خون است.تشخیص به موقع این مشکل بسیار مهم است زیرا تغییرات کوچک مانند ورزش کردن، کاهش مصرف گوشت قرمز و ترک سیگار می تواند بسیار موثر باشد.

گاهی باید انسدادهای شدید سرخرگ ها را با جراحی برطرف کرد. مراقبت از پا با انجام ورزش های منظم و ملایم خطر بروز این بیماری را کاهش می دهد. اما نکته مهم این است که درد در ناحیه پا می تواند علامت بیماری عروقی باشد.

علایم بیماری سرخرگ محیطی «PAD»

درد باسن

بی حسی، سوزن سوزن شدن یا احساس ضعف در پاها

سوزش یا درد در کف پا یا انگشتان پا هنگام استراحت

زخم پا که بهبود پیدا نمی کند.

سردی یا تغییر رنگ پا به آبی یا قرمز پر رنگ

بی مویی پاها

گرفتگی، خستگی، احساس سنگینی، درد یا ناراحتی در پا و باسن در پی فعالیت

احساس درد در یک یا هر ۲ پا، ران یا لگن.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha