سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۵
سلامت نیوز : بعد از جدا شدن معمولا افراد دچار این تردید می شوند که آیا تصمیم درستی گرفته اند یا نه. گاهی بعد از گذشت مدتی سختی ها و بدی های زندگی مشترک شان فراموش می شود و دلتنگ خاطرات خوب می شوند و احساس پشیمانی می کنند. سوگواری برای طلاق نیز درست مانند سوگواری برای مرگ یکی از اعضای خانواده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ برای پذیرفتن و سازش با آن، نیاز به زمان و طی کردن مراحلی دارید. به خودتان بین 3 تا 6 ماه فرصت دهید تا به تدریج با شرایط جدایی کنار بیایید. یادگیری یکسری مهارت های مقابله ای به شما در این فرآیند کمک خواهد کرد. اگر این فرآیند بیش از این مدت طول کشید از کمک متخصص در این زمینه حتما بهره بگیرید.

استفاده از مهارت های مقابله ای

کسانی بهتر می توانند با جدایی کنار بیایند که منبع درآمد مستقل دارند، از حمایت اجتماعی سایر اعضای خانواده برخوردارند، با راه های صحیح پر کردن اوقات فراغت آشنا هستند، در فعالیت های اجتماعی مختلف شرکت می کنند، انعطاف پذیرند و مهارت حل مسئله را به خوبی بلدند.اما یکی از دشوارترین تکالیف بعد از طلاق قطع وابستگی های ذهنی و عاطفی به همسر سابق است. راه های زیر به شما کمک خواهد کرد:

- از یک مشاور یا دوست خوب کمک بگیرید

- از طریق تفکر منطقی و کمک گرفتن از منابع حمایتی موجود در اطراف تان از وابستگی عاطفی به همسر سابق تان رها شوید. مراقب باشید در مدت کوتاه در پی ازدواج دوم و جایگزین کردن فرد دیگری نباشید و از منابع حمایتی و عاطفی آشنا و مورد اعتماد بهره بگیرید.

- احساسات و هیجانات مرتبط با سوگ خود را نشان دهید و از کنترل بیش از حد آن ها بپرهیزید و به جای آن سعی در مدیریت رفتار خود داشته باشید.

- دیدگاه متعادل داشته باشید، برخی از نزدیکان تمایل دارند همسر سابق تان را مهم و بزرگ جلوه دهند و جنبه های مثبت وی را بیشتر از جنبه های منفی اش ببینند و به شما یادآوری کنند. بهتر است برای جلوگیری از این تحریف شناختی فهرستی از نقاط قوت و ضعف، مزایا و معایب زندگی را که در گذشته داشتید و نیز دلایل جدایی تان، تهیه و زمانی که در تصمیم خود مردد می شوید آن را مرور کنید تا از درستی تصمیم تان مطمئن شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha