سلامت نیوز : معاون سازمان غذا و دارو در پاسخ به پرسش‌های مردمی در خصوص میزان سلامت و اثربخشی کرم های حلزون پس از لغو مجوز تولید آن در چند روز گذشته علیرغم آنکه تبلیغات آن در شبکه‌های تلویزیونی کشور پخش می‌شد، عنوان کرد: در حال بررسی مستندات تولید فرآورده کرم حلزون هستیم.

دکتر محمدرضا فاضلی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه علت لغو مجوز کارخانه تولید‌کننده کرم‌های حلزون در پایان هفته‌ای که گذشت، عدم در اختیار داشتن مستندات کافی برای تولید بوده است، عنوان کرد: کرم حلزون محصولی بود که قبل از انجام تبلیغات و صدور مجوز تولید در داخل کشور در شبکه‌های ماهواره‌ای هم تبلیغ می‌شد و مردم از آن استفاده می‌کردند.

وی درباره میزان "سلامت" این محصول توضیح داد: تغییری در این محصول پس از تولید در داخل اتفاق نیفتاده است، منتهی اینکه بررسی کرده باشیم آیا حاوی مواد موثری است یا خیر، این گونه نیست و تاییدیه مصرف را نباید از ما بخواهید.

معاون امور غذایی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه اثبات ادعاهای مطرح شده در مورد اکثر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی حتی در مورد برندهای معروف هم مشکل است، گفت: اینکه کسی بخواهد پول گزافی صرف کند و انتظار داشته باشد تاثیر محسوس و بزرگی ببیند، درست نیست ولی از بابت میزان سلامت آن چندان جای نگرانی وجود ندارد، البته تحقیقات و بررسی های لازم در این خصوص همچنان ادامه دارد.

فاضلی با بیان اینکه در حال بررسی مستندات تولید این محصول هستیم، گفت: هفته گذشته مجوز این کارخانه بر اساس رای کمیته فنی و قانونی سازمان غذا و دارو لغو شد.

همه تبلیغات کرم حلزون دروغ و خلاف بود

دکتر حبیب انصارین، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان پوست نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه دکانی باز شده بود و همه تبلیغات مربوط به کرم حلزون دروغ و خلاف بود، گفت: کرم های حلزون هیچ تاثیری روی سلامت و درمان عارضه‌های پوستی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha