با اختصاص ارز با نرخ جدید برای واردات دارو و مواد اولیه دارو، کلیه داروهایی که از قبل در گمرک مانده بود ترخیص شد و دیگر چیزی به عنوان داروی مانده در گمرک نداریم.

هیچ دارویی در گمرک نمانده است/تنها 10قلم دارو نایاب است/کمبود دارویی نداریم
سلامت نیوز : معاون دارویی سازمان غذا و دارو درخصوص ترخیص داروها از گمرک گفت: در حال حاضر هیچ دارویی در گمرک نمانده و همه اقلام دارویی ترخیص شده اند.

شمسعلی رضازاده در گفت‌ وگو با پانا، با بیان اینکه هیچ دارویی نیز در گمرک نمانده است و همه داروها از گمرک ترخیص شده یا در مرحله ترخیص از گمرک قرار دارد، اظهار کرد: با اختصاص ارز با نرخ جدید برای واردات دارو و مواد اولیه دارو، کلیه داروهایی که از قبل در گمرک مانده بود ترخیص شد و دیگر چیزی به عنوان داروی مانده در گمرک نداریم.

وی اضافه کرد: البته ممکن است اقلام آرایشی و بهداشتی در گمرک مانده باشد، اما داروی ضروری و مورد نیاز ترخیص شده است.
معاون دارویی سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه داروهای ساخته شده وارداتی هم با ترخیص داروها از گمرک، وارد بازار می شوند، اظهار کرد: هیچ کمبود دارویی در کشور وجود ندارد.
وی همچنین با اشاره به موضوع داروهای نایاب نیز گفت: تعدادی داروهایی که نایاب است از عدد 10 انگشت دست فراتر نمی رود که این موضوع هم نگران کننده نیست، چون داروهای خارج از فهرست رسمی داروهای کشور است.
رضا زاده در پایان درخصوص کمبود دارو در کشور به پانا گفت:‌ نمی توان ادعا کرد که کمبود دارو در کشور به صفر می رسد، اما مردم نباید برای تامین داروهای مورد نیاز خود دغدغه ای داشته باشند.

 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha