سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
سلامت نیوز : رئیس سازمان زندان‌ها گفت: کسی نمی‌تواند انکار کند که حاشیه شهرها فوق‌العاده جرم‌خیز است اما اگر بخواهیم این مناطق را نگه داریم باید امکانات را به سمت حاشیه‌شهرها ببریم تا ارتکاب جرم کمتر شود.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص حاشیه‌نشینی اظهار داشت:‌ حاشیه نشینی امروز در اکثر شهرها عارضه منفی اجتماعی است و محیطی جرم‌زا است اینکه چه زمینه هایی موجب بروز این موضوع شد بماند ولی این پدیده، پدیده ناموزون اجتماعی است و در آن مناطق بیشترین ارتکاب جرم را داریم غیرقابل انکار است و کسی نمی تواند انکار کند که حتی از مقوله جرم‌خیزی این مناطق فوق‌العاده جرم‌خیز است.

وی افزود: اما علت جرم خیزی، ناهمگونی حاشیه های شهر است به طوری که این حاشیه‌ها چون از مسائل فرهنگی کم بهره اند، شغل مناسب ندارند، وسایل و امکانات ورزشی مناسب ندارند و و از آموزش و پرورش و مدارس کم‌بهره‌اند لذا این موضوع باعث شده است این مناطق جرم‌خیز شود.

اسماعیلی تصریح کرد: اگر قرار بر این باشد که این حالت را حفظ کنیم اما خط قرمز بکشیم و بگوییم کسی دیگر نباید به جمعیت حاشیه‌نشین اضافه شود اینکه آیا جرم‌خیزی آنجا از بین می‌رود یا خیر؟ باید بگوییم که خیر.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: باید برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین شهر فکر کنیم، ممکن است این ساماندهی در جایی جمع‌آوری باشد و در حالت بعدی اگر به این نتیجه رسیدیم که بماند باید امکانات مناسب ورزشی، مسجد و حسینیه، مدرسه، اشتغال و باشگاه ورزشی ایجاد کنیم تا نرخ ارتکاب جرم در آن منطقه همانند مناطق دیگر بشود.

اسماعیلی گفت: با حصارکشیدن، جلوی ازدیاد حاشیه‌نشینی را می‌گیریم ولی جلوی ارتکاب جرم گرفته نمی‌شود و مشکل حل نمی‌شود. لذا قطعاً در طرح ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین باید ایجاد امکانات مناسب را دید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha