سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش به اعلام جزئیات برنامه‌های سلامت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: طرح مروج سلامت و دادرس در مدارس کشور اجرا می‌شود.

محمد چینیان مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس ، به برنامه‌های این دفتر در جهت سلامت دانش‌آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید، برای مربیان بهداشت یا رابطان سلامت مدارس، دوره‌های ضمن‌خدمت با عناوین بسیار متنوع برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: معتقدیم اگر بتوانیم نگاه تخصصی‌تر به نیروهای متخصص در امر سلامت بیاموزیم، می‌توانیم سطح بهداشت و سلامت مدارس را از نظر کمی و کیفی افزایش دهیم.

* مدارس مروج سلامت

چینیان با بیان اینکه بسیاری از اطلاعات پزشکی در حال تغییر هستند، گفت: نگاه به حوزه پزشکی «دو، دو تا چهار تا نیست» و بر این اساس برنامه‌های حوزه سلامت نیز تبیین می‌شود و اطلاعات لازم را به طور تخصصی به مربیان بهداشت و مراقبین سلامت ارائه می‌دهد.

وی به طرح مروج سلامت اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح نیز نگاه آموزشی داریم و سه ضلع خانواده، فرهنگیان و دانش‌آموز مدنظر است که معتقدیم هر اطلاعات، تغییر روش و رفتار بهداشتی در صورتی که می‌خواهد به طور صحیح در جامعه شکل بگیرد، باید این سه ضلع در کنار هم آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش توضیح داد: به عنوان مثال نمی‌توان به دانش‌آموزان در خصوص تغذیه آموزش‌های لازم را فرا دهیم، اما خانواده از آن نگاه و سلامت بهداشتی غافل باشد، زیرا هر اتفاق و رفتار بهداشتی که ایجاد می‌شود باید این سه ضلع در کنار هم باشد و در مدارس مروج سلامت، این اطلاعات به همین روش به مخاطبان ارائه می‌شود.

* طرح دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت

وی به اجرای طرح دادرس به معنی دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری جمعیت هلال احمر، از اسفند سال قبل آغاز شده است و مقرر شده دو نفر شامل مدیر مدرسه و مراقب سلامت یا معلم ورزش یا رابطین بهداشت هر مدرسه مقطع راهنمایی، آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

چینیان اضافه کرد: این آموزش‌ها طی هماهنگی با مرکز آموزش هلال احمر، تحت عنوان دوره ضمن‌خدمت 40 ساعته به صورت حضوری، غیرحضوری و مهارتی آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: افراد آموزش‌دیده در مدارس، تیم‌های دانش‌آموزی را در قالب 14 نفر مجهز می‌کنند و دانش‌آموزان می‌توانند براساس آموزش‌های کسب‌کرده در سطح منطقه، استان و در نهایت کشوری مسابقه دهند.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش افزود: این آموزش‌ها شامل 8 آیتم مانند خروج سریع، اطفای حریق، آموزش پایه احیاء و چادرزنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha