سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 77673

مغز برای تمركز و احساس قدرت و توان نیاز به غذا دارد خوردن صبحانه موجب بهبودی حافظه كوتاه مدت و افزایش توجه می‌شود.

7 غذا برای اندیشیدن
سلامت نیوز : مغز برای تمركز و احساس قدرت و توان نیاز به غذا دارد. پژوهشگران و متخصصان پس از دوره‌های تحقیقی متعددی كه روی توانایی‌های ذهنی داشته‌اند، دریافته‌اند چند عملكرد و گروهی از مواد غذایی بر توانمندی‌های مغزی و افزایش عملكرد آن تاثیرات بسزایی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ متخصصان معتقدند با افزایش عملكرد و توانایی مغز می‌توان امیدوار شد افراد كمتری در سال‌های بعدی زندگی‌شان از آلزایمر رنج ببرند و دچار مشكلات ذهنی و فراموشی شوند.

ماهی
ماهی منبع ارزشمندی از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است. مصرف این ماده غذایی باعث تحریك رشد و فعالیت مغز می‌شود. آزمایشات محققان ثابت كرده است مصرف اسیدهای چرب باعث كاهش مشكلات روانی و روحی شده و مغز فرد در برابر صدمات و‌ آسیب‌ها و افزایش سن با مشكلات كمتری روبه‌رو خواهد شد و در نتیجه با وجود افزایش سن، حافظه قدرت خود را حفظ خواهد كرد.

زغال‌اخته
زغال‌اخته سرشار از آنتی‌اكسیدان است. آنتی‌اكسیدان‌ها بهترین منبع محافظ در برابر رادیكال‌های آزاد به شمار می‌روند. این ویژگی افراد را در برابر بیماری‌ آلزایمر محافظت می‌كند.
تحقیقات نشان می‌دهد نوعی از زغال اخته كه به زغال اخته آبی معروف است موجب بهبود یادگیری می‌شود و حتی به فرد این امكان را می‌دهد عملكرد بهتری در تاریكی داشته باشد.

آجیل و شكلات تلخ
دانه‌های روغنی و شكلات تلخ حاوی آنتی‌اكسیدان‌هایی قوی و ویتامین ای هستند، این ویژگی‌ها موجب كاهش زوال عقل می‌شود. شكلات تلخ دارای میزان قابل توجهی كافئین است كه فرد را بیدار نگه داشته و موجب هوشیاری و تمركز او خواهد شد.

آووكادو
این میوه اگر به رژیم غذایی افزوده شود موجب بهبود جریان خون شده و عملكرد مغز را ارتقا می‌دهد. آووكادو همچنین تاثیرات بسزایی در بیماری‌های قلبی و عروقی دارد زیرا فشارخون را كاهش می‌دهد.

تخم‌مرغ
تخم‌مرغ حاوی ماده كولین است. این ماده مغذی كه در زرده تخم‌مرغ وجود دارد عملكرد مغز را ارتقا می‌دهد. تخم‌مرغ دارای پروتئین بالایی است و این منبع ارزشمند قدرت زیادی را به مغز خواهد داد.

چغندر
چغندر حاوی نیترات است. نیترات موجب افزایش جریان خون مغز است. در اثر این اتفاق عملكردهای ذهنی ارتقا پیدا می‌كند. از آنجا كه كلسترول این ماده غذایی صفر است و آنتی‌اكسیدان‌های منحصر به فردی دارد به همراه دیگر مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌توان از آن به عنوان یكی از 7 ماده قدرتمند در ارتقای عملكرد ذهن یاد كرد.

صبحانه
حفظ وعده صبحانه منافع بی‌شماری به دنبال دارد و به فرد در طول روز كمك موثری برای حفظ و ارتقای توانایی ارگان‌های بدن خواهد كرد. خوردن صبحانه موجب بهبودی حافظه كوتاه مدت و افزایش توجه می‌شود. مطالعات نشانگر آن است دانش‌آموزانی كه صبحانه می‌خورند از توانمندی‌های ذهنی بیشتری نسبت به دانش‌آموزانی كه صبحانه نمی‌خورند، برخوردار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha