سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 77675

سلامت نیوز : رییس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت از بازنگری در محتوای آموزشی تغذیه در مدارس برای سال جاری خبر داد.

دکتر گلایل اردلان در گفت وگو با (ایسنا)، با اشاره به تفاوت برنامه های تغذیه‌ای بوفه مدارس در شهر و روستا گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که از نظر فضای ساختاری در روستاها وجود دارد، احتمالا شیوه توزیع مواد غذایی در مدارس روستا با شهر متفاوت خواهد بود.

وی افزود: آیین نامه‌ای در مورد بوفه مدارس وجود دارد که در آن به نوعی کلی گویی شده است. بر این اساس امسال آیین نامه بوفه مدارس را به دو بخش شهر و روستا تفکیک خواهیم کرد. همچنین محتوای آموزشی تغذیه در مدارس نیز برای گروه هدف نوجوان و جوانان توسط اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به پایان رسیده و اکنون در حال بازنگری است.

رییس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت به محدودیت هایی که اکنون در توزیع موادغذایی غیرمجاز در بوفه مدارس وجود دارد اشاره کرد و افزود: اکنون نیز فهرست مواد غذایی مجاز و غیرمجاز برای ارایه در بوفه های مدارس وجود دارد اما لازم است این دستورالعمل به درستی رعایت شود. این موضوع نظارت‌های دقیق تری را از سوی وزارت بهداشت، اولیای مدرسه و اولیای دانش آموزان می طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha