سلامت نیوز : یک استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به مسوولیت سنگین وزیر بهداشت آتی، اظهار کرد: شخصی که به عنوان وزیر عهده‌دار صدارت وزارت بهداشت می‌شود از رسیدن به این پست هیچ منفعت مادی نخواهد برد به طوری که در صورت فعالیت در رشته تخصص خود می تواند به شرایط مالی بهتری دست یابد، بنابراین وزیر بهداشت و همکارانش باید در این مسیر گذشت مالی کافی داشته و تنها به خاطر خدا و مردم خدمت کنند.

دکتر منصور جمالی‌زواره‌ای در گفت وگو با ایسنا ، درباره ویژگی‌های وزیر بهداشت اظهار کرد: تا پیش از سال 1364 کار اجرایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کنونی برعهده وزارت بهداری بود و شاخه‌های پزشکی بخشی از وزارت فرهنگ و آموزش عالی به شمار می رفت تا اینکه حوزه‌های پزشکی از این وزارتخانه جدا و به وزارت بهداری اضافه شد. لذا در حال حاضر وزیر بهداشت باید علاوه بر امر آموزش در کارهای اجرایی نیز مدیریت لازم را داشته باشد.

وی دارا بودن تخصص و اطلاعات کافی را یکی از پیش شرط های وزیر بهداشت آینده ذکر کرد و ادامه داد: کسی که عهده دار وزارت بهداشت می شود بالطبع نمی تواند تمام تخصص‌ها را داشته باشد اما لازم است حداقل در یکی از رشته های پزشکی، بهداشت یا رشته‌های وابسته همچون دندانپزشکی و داروسازی دارای فوق تخصص و تجربه لازم باشد و در سایر بخش‌های تخصصی از وجود همکاران مجرب خود استفاده نماید.

این دبیر سابق شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی، تصریح کرد: با توجه به گستردگی و حجم بالای کار و نوع خدماتی که توسط وزارتخانه بهداشت و درمان ارائه می شود وزیر بهداشت آینده باید آمادگی خدمت رسانی در تک تک ساعات شبانه روز و در تمام ایام سال چه روزهای خوب و بدون وقوع حوادث غیر مترقبه و چه روزهای بد همراه با مشکلات را داشته باشد. بنابراین این شخص مسوولیت بسیار بزرگ و سنگینی را در قبال مردم برعهده دارد.

وی به لزوم داشتن مدیریت و آزمودگی لازم وزیر بهداشت آتی اشاره کرد و گفت: این فرد مهمتر از همه باید دلسوز کشور، امین و مورد اعتماد مردم باشد. باید توجه داشت هر پزشک فوق تخصص یا هر انسان مجرب رشته پزشکی از رسیدن به پست وزارت بهداشت و درمان منفعت مادی نخواهد برد.بطوری که در صورت فعالیت در رشته تخصص خود می تواند به شرایط بسیار بهتر مالی دست یابد. لذا خود وزیر بهداشت و هم معاونین و مدیرانش باید در این مسیر گذشت مالی کافی داشته باشند.

دبیر سابق شورای علوم پایه کشور در پایان خاطرنشان کرد: کسی که در این دوره بر منصب صدارت وزارت بهداشت تکیه می زند، باید تنها به خاطر خدا و مردم خدمت کند. بدیهی است دولت نیز می بایست حمایت‌های لازم خود را از مجموعه وزارت بهداشت بیش از پیش گسترش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha