سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه در خصوص افراد پشت میزنشین که علائم چاقی را در خود می‌بینند هشدار داد تا در مصرف انرژی و تغذیه خود بیشتر دقت کنند.

ضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با (ایسنا)، عنوان کرد: برخی از افراد هنگام کار فعالیت بدنی زیادی ندارند و عموما پس از مدتی اگر بیرون از محیط کار ورزش نکنند، اضافه وزن پیدا می‌کنند و به چاقی‌های شکمی گرفتار می‌شوند.

وی ادامه داد: این افراد می‌توانند در محل کار خود حتی پشت میز برای جلوگیری از چاقی ورزش کنند، به این صورت که عضلات ساق، ران، باسن و شکم را چند دقیقه از روز منقبض و منبسط کنند تا به واسطه آن انرژی‌های زائد خود را مصرف کنند.

مظهری راه رفتن در آب استخر را یکی از ورزش‌های بسیار مفید برای لاغری معرفی کرد و گفت: این فعالیت‌ علاوه بر این‌ که انرژی زیاد مصرف می‌کند از فشار آوردن به مفاصل پا جلوگیری می‌کند که سلامتی مفاصل و لاغری را به ارمغان می‌آورد.

این متخصص تغذیه جذب انرژی از مواد غذایی را در چاقی‌ افراد موثر دانست و افزود: عدم تعادل در مصرف انرژی و استفاده از آن باعث بروز چاقی می‌شود و ما باید با برقراری این تعادل از چاقی پیشگیری و یا به مرور زمان آن را برطرف کنیم.

وی رژیم‌ها و تصمیمات خودسرانه برای تغذیه را بی‌تاثیرعنوان کرد و گفت: حذف وعده‌های غذایی به خصوص صبحانه و یا ترکیباتی چون نان، غلات، حبوبات از سفره غذایی از اقدامات نادرست برای لاغری بوده وغیرعلمی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha