سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن اپتومتری ایران از کارمندان پشت میز نشین و بانک به عنوان افرادی نام برد که دچار بیشترین اختلالات بینایی ناشی از مشاغل هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر ابراهیم جعفرزاده پور روز سه شنبه در حاشیه نشست خبری تفاهمنامه همکاری بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی نور با تهیه کنندگان سینما، اظهارداشت: در حرفه اپتومتری(بینایی سنجی)، تخصصی داریم به نام اپتومتری مشاغل که بر اساس آن وضعیت بینایی افراد در مشاغل مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

وی با اشاره به حساسیتهای بینایی که در رشته های مختلف شغلی وجود دارد، گفت: افرادی که پشت میز نشین هستند و همچنین کارمندان بانک، بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات بینایی قرار دارند.این اپتومتریست با عنوان این مطلب که برای هر شغلی پروتکلها و استانداردهای بینایی وجود دارد، افزود: ما باید بر اساس این استانداردها، نسبت به غربالگری، پایش و درمان اختلالات بینایی افراد اقدام کنیم.

جعفرزاده پور از ایران و ژاپن به عنوان کشورهایی نام برد که به لحاظ جایگاه علوم بینایی در آسیا رتبه اول را دارند.

وی همچنین از همکاری انجمن اپتومتری ایران با آکادمی ملی المپیک برای بینایی سنجی ورزشکاران اعزامی به مسابقات برون مرزی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه همکاری که قریب به 5 سال است اجرا می شود، وضعیت بینایی ورزشکاران ملی قبل از اعزام به مسابقات برون مرزی مورد بررسی و معاینه قرار می گیرد.

در ابتدای این نشست خبری دکتر خسرو حیدری مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی نور با اشاره به تفاهمنامه همکاری با جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما به منظور ارائه خدمات چشم پزشکی به این قشر از افراد جامعه ، اظهارداشت: 15 هزار هنرمند و خانواده های آنان چشم انتظار اجرایی شدن این تفاهمنامه از سوی بیمه ایران هستند.

وی با اعلام اینکه در هر 5 ثانیه یک نفر در دنیا نابینا می شود، افزود: هر یک دقیقه یک کودک در جهان بینایی خود را از دست می دهد.

حیدری با اشاره به آمارهای سازمان جهانی بهداشت، گفت: 180 میلیون نفر در دنیا نابینا هستند که 90 میلیون نفر آنها قابل درمان هستند. همچنین 45 میلیون نفر در دنیا اگر دسترسی مناسبی به خدمات پزشکی داشتند، نابینا نمی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha