سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 77692
سلامت نیوز : متخصص گوش‌ و حلق و بینی گفت: گرفتگی بینی، مصرف ادویه و فلفل و همچنین استفاده از مواد حساسیت‌زا می‌توانند احساس خارش در گلوی افراد و کودکان ایجاد کنند.

رضا چایچیان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: خارش گلو به دنبال تحریک گلو و بروز حساسیت‌ها رخ می‌دهد.

متخصص گوش، حلق و بینی ادامه داد: البته اگر بینی دچار گرفتگی شود و فرد به جای تنفس از بینی، از راه دهان تنفس کند نیز دچار این خارش می‌شود.

وی تصریح کرد: هوایی که در این صورت وارد ریه‌ها می‌شود بدون تصفیه و تنظیم درجه حرارت، خشکی و رطوبت توسط بینی ،وارد دهان فرد شده، دهان و گلو را تحریک کرده و باعث خارش می‌شود.

چایچیان نقش تغذیه و استفاده از موادی همچون ادویه، فلفل و استفاده از مواد حساسیت‌زا را در خارش گلو موثر دانست و اضافه کرد: بعد از معاینه، فقط مقداری قرمزی و تورم در ناحیه زبان کوچک یا در ناحیه لوزه‌ها مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: گاهی این حساسیت  خیلی شدید است که به التهاب شدید زبان کوچک و گرفتگی راه تنفسی منجر می‌شود.

متخصص گوش‌و حلق و بینی درمان خارش گلو را با برطرف کردن علت در درجه اول عنوان کرد و افزود: استفاده از داروهای ضد حساسیت نیز می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

این متخصص، نقش برخی داروهای ضد حساسیت مثل آنتی هیستامین را نیز در خشکی و افزایش خارش گلو مؤثر دانست و ادامه داد: ممکن است مصرف بعضی از داروها نیز به خارش گلو  منجر می‌شوند که برطرف کردن علت در این موارد بهترین راه درمان است.

چایچیان مصرف مایعات فراوان و مرطوب کردن مسیر هوای تنفسی ورودی توسط دستگاه بُخور را در کاهش خارش گلو مؤثر دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha