سلامت نیوز : عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: امضا نشدن حکم رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی سبب شده پیگیری مطالبات جامعه پزشکی و در نهایت مردم به تعویق بیفتد و عدم همراهی مسئولان مانعی برای پیگیری مشکلات حوزه سلامت است.

لاله تدین در گفت‌وگو با فارس در مورد تبعات تأخیر در تنفیذ حکم رئیس سازمان نظام پزشکی و اعضای شورای عالی خاطرنشان کرد: شش ماهه اول سال برای سیاستگذاری‌ در جامعه پزشکی و حوزه سلامت بسیار مهم است چرا که تصمیمات مهمی مانند تعرفه‌گذاری و تعیین مالیات در این زمان گرفته می‌شود و سازمان نظام پزشکی به‌عنوان مرجعی تأثیرگزار می‌تواند نقش مهمی را در این میان ایفا کند.

وی ادامه داد: از طرفی اجرای طرح پزشک خانواده که از سال گذشته در کشور آغاز شده به سمتی می‌رود که سیاستگذاری‌هایش مدام در حال تغییر است و در این میان از نظرهای مشورتی سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های پزشکی استفاده نشده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ورود فعال و پویای سازمان نظام پزشکی را به عرصه‌ای مانند اجرای پزشک خانواده که هم مردم و هم جامعه پزشکی را درگیر می‌کند بسیار مهم دانست و گفت: اجرای غلط این برنامه می‌تواند تبعات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد اما سازمان نظام پزشکی در چندماهه اخیر به دلیل وضع موجود بیشتر به طرح مشکلات بسنده کرده و در عمل کاری انجام نشده است در حالی که اگر رئیس کل سازمان نظام پزشکی و شورای‌عالی مطابق روال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده بود قطعاً پیگیری بیشتری در این حوزه صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: سیاستگذاری‌های حوزه سلامت می‌تواند موجب بهره‌گیری مردم و جامعه پزشکی یا زیان آنها شود و جا دارد که مسئولان کشوری همراهی بیشتری با این سازمان داشته باشند. تدین تصریح کرد: عدم همراهی نه تنها مشکلی را برطرف نمی‌کند بلکه مانعی برای پیگیری مشکلات حوزه سلامت و در نهایت آسیب به مردم می‌شود.

پس از برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی در اسفند سال گذشته و تشکیل مجمع عمومی در اردیبهشت امسال علیرضا زالی، به عنوان رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی در دور جدید برگزیده شد اما محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دولت دهم از تنفیذ حکم وی امتناع کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha