سلامت نیوز : پیرمرادی، دبیر هیئت اجرایی جذب دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز آغاز به کار کرد و گروهها و دانشکده‌ها باید درخواستهای خود را به دبیرخانه هیئت اجرایی جذب دانشگاه اعلام تا از طریق وزارتخانه در سطح کشور منعکس شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دبیر هیئت اجرایی جذب دانشگاه علوم پزشکی ایران، تاکید کرد: معمولاً فراخوان دو بار در سال در دانشگاههای سراسر کشور اعلام می‌شود و متقاضیان می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند و پس از طی مراحل ذیربط، جذب و به خدمت بپردازند.

پیرمرادی گفت: هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی در ستاد شورای عالی انقلاب فرهنگی، فهرست هیئت اجرایی جذب هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران را تایید و ابلاغ کرده است.

وی اظهار داشت: آیین نامه تشکیل هیئت اجرایی جذب دانشگاهها 19 تیر 86 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که این اتفاق در حقیقت برای وحدت رویه در ساز و کار اجرایی برای جذب هیئت علمی در سراسر کشور بوده است و بر اساس این دستورالعمل هیئت مرکزی جذب در وزارتخانه ها و هیئت اجرایی جذب در دانشگاهها تأسیس می‌شود که البته دانشگاه علوم پزشکی ایران هم جزو اولین دانشگاههایی بود که هیئت اجرایی جذب در آن تصویب و شروع به کار کرد.

وی یادآور شد: بر اساس آیین نامه موجود دو نفر از اعضای حقوقی هیئت اجرایی جذب دانشگاهها، رئیس دانشگاه و نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هستند و افراد حقیقی بین 5 تا 7 نفر توسط رئیس دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام می‌شود و پس از تصویب شورای عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم آنها به عنوان هیئت اجرایی جذب دانشگاه صادر می‌شود و از میان آنها یک نفر از سوی رئیس دانشگاه به عنوان دبیر هیئت اجرایی جذب دانشگاه منصوب می‌شود.

پیرمرادی خاطر نشان کرد: در واقع هدف از فعالیتهای هیئت اجرایی جذب، انجام یک فراخوان عمومی برای اعضای هیئت علمی است که از سراسر کشور در هر دانشگاهی که علاقه‌مند هستند استخدام شوند.

وی تصریح کرد: هدف نهایی از جذب برای اعضای هیئت علمی در سراسر کشور این است که افراد بر اساس نبوغ و استعدادهای شخصی، گروه مورد نظر خود را انتخاب کنند و وارد محیط دانشگاه شده و به خدمت سازنده و ارزشمند خود مشغول شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha