سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 77700

سلامت نیوز : شمار مرگ و میر ناشی از بیماری تب دنگی در مالزی به 27 نفر افزایش یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ طی چند روز گذشته 2 نفر در مالزی بر اثر ابتلا به بیماری تب دنگی جان خود را از دست دادند و بر این اساس طی سال جاری مجموع افرادی که قربانی این بیماری شده‌اند به 27 نفر افزایش یافت. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میلادی 24 نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده بودند و این افزایش مرگ و میر باعث نگرانی مردم و مسئولان شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که طی هفته گذشته یک زن خانه دار 45 ساله در ایالت پرلیس و یک مرد 80 ساله در ایالت پنانگ به دلیل بیماری سندروم شوک دنگی از دنیا رفته‌اند.

در همین حال بر اساس گزارش‌ها در هفته گذشته 715 مورد ابتلا به بیماری تب دنگی گزارش شده است که رشد 9 درصدی نسبت به هفته پیش از آن نشان می‌دهد.

گفتنی است، تب دنگی از طریق پشه‌ای به نام آئدس به انسان منتقل می‌شود. این پشه که به ببر آسیایی مشهور است در مناطق استوایی جهان به‌ ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد. این بیماری اخیرا گسترش زیادی یافته‌ و تلفات انسانی زیادی برجای گذاشته‌ است. علائم این بیماری سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمتهای مختلف بدن است که بیمار بایستی فورا در بیمارستان مداوا شود در غیر این صورت امکان مرگ زیاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha