سلامت نیوز : مدیرعامل مجتمع چشم پزشکی نور گفت: 100 عنوان خدمات جراحی و 30 عنوان خدمات سرپایی طی تفاهم‌نامه‌ درمان‌های چشم پزشکی هنرمندان سینما و تئاتر سراسر کشور ارائه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ خسرو حیدری در مراسم امضای تفاهم‌نامه درمان‌های چشم‌ پزشکی هنرمندان سینما و تئاتر سراسر کشور در رابطه با نحوه خدمات این مجتمع گفت: دعوت به معاینه برای پیشگیری و درمان در این مرکز انجام می‌شود و خدمات درمانی در کنار آموزش برای پیشگیری برای هنرمندان ارائه می‌شود.

وی افزود: ما در مرکز چشم پزشکی برای خانواده ایثارگران و شهدا نیز خدمات خارج از نوبت ارائه می‌دهیم و به هنرمندان نیز چنین دیدی داریم، چون جامعه وام‌دار این افراد است.

مدیرعامل مجتمع چشم پزشکی نور گفت: اعمال 30 درصد تخفیف و فرانشیز جراحی‌های داخل چشم و معاینات رایگان پس از عمل جراحی تا سه ماه، ارائه کتابچه و فرآیند گردش کار برای بیماران و به حداقل رساندن زمان انتظار برای هنرمندان از بندهای این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: گسترش خدمات بیمه‌ای طبق برنامه پنج ساله توسعه باید تا 30 درصد بر عهده مردم باشد و بر اساس برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری، پرداخت حداقلی بر عهده مردم است که اکنون شرایط معکوس برقرار است.

وی پیشگیری در درمان‌های چشمی را مهم‌ترین عامل کاهش آسیب‌ها عنوان کرد و گفت: در هر پنج ثانیه یک نفر و در هر دقیقه یک کودک نابینا می‌شود و 180 میلیون نفر در معرض نابینایی در جهان هستند که بخش عده‌ای از آنان با پیشگیری درمان می‌شوند.

وی در این خصوص افزود: تنها راه جلوگیری از خونریزی شبکیه‌ای یک فرد دیابتی دو بار معاینه در سال است که می‌تواند از خطرات جدی محافظت کند.

ابراهیم جعفرزاده‌پور، عضو هیئت مدیره انجمن اپتومتری ایران در ادامه این نشست، در خصوص اهمیت معاینات و درمان‌های چشمی در مشاغل افراد، گفت: از ابتدای قرن 16 در دنیا برای بینایی در مشاغل خاص استانداردهای خاصی رعایت می‌شد و افراد با توجه به تخصص خدمات ویژه‌ای دریافت می‌کردند که هنرمندان نیز باید این خدمات ویژه متناسب با شغل را دریافت کنند.

وی درباره اهمیت معاینات و درمان‌های چشمی و شغل افراد گفت: در سال‌های قبل به رعایت استانداردهای متناسب با شغل افراد توجه نشده است اما اکنون با گسترش خدمات تخصصی پزشکی برای هنرمندان رعایت هر چه بیشتر این استانداردها برای حفظ سلامتی انتظار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha