سلامت نیوز : رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هدفمندی یارانه‌ها فقط وضعیت دو دهک پایین جامعه را بهبود بخشید و به عدالت نزدیک کرد، ولی اقشار متوسط جامعه مثل کارگران و کارمندان که حدود ۶ دهک جامعه را تشکیل می‌دهند وضعیت مناسب ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ حسینعلی شهریاری پیش از ظهر امروز سه‌شنبه 18 تیرماه طی نشست خبر در زاهدان ضمن بیان مطلب بالا، اظهار کرد: نگرانی جدی از اجرای فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها وجود دارد، اگر این مرحله اجرایی شود، حامل‌های انرژی افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

وی افزود: تجربه نشان داده است که مدیریت‌های ما قوی نیست، این نگرانی وجود دارد که اجرای فاز دو فشاری برای مردم ایجاد کند.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به مصوبه ۵۰۰۰ میلیاردی مجلس برای توسعه سلامت اشاره کرد و ابراز داشت: این مصوبه در صورتی تحقق پیدا می‌کند که مرحله دوم هدفمندی‌ اجرا نشود.

شهریاری با متفاوت خواندن نظر وزارت بهداشت و کمیسیون تخصصی مجلس در نحوه پرداخت یارانه اختلاف قیمت ارز امسال نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت دارو، اضافه کرد: ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای این منظور پیش‌بینی شده است ولی با توجه به خاطرات تلخ پرداخت یارانه نقدی پیشنهاد شده که با کارت و یا دفترچه این موضوع حل شود تا دارو سر از پاکستان در نیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha