دکتر سید مسعود خاتمی رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هنوز درصدی از مردم به خصوص درمناطق دورافتاده از خدمات درمانی مطلوب محروم هستند، گفت: مسئولان بهداشت و درمان انصاف داشته باشند و مشکلات بخش درمان را بپذیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر ، دکتر سید مسعود خاتمی عصر امروز در جمع داوطلبان گروه‌های پزشکی درمان اضطراری ، افزود: پس از انقلاب با تشکیل کمیته امداد کارهای حمایتی جمعیت هلال احمر محدود شد و این امر از حجم بالایی از فعالیتهای این نهاد کاست.

وی با طرح این سوال که آیا بحث درمان مردم بخصوص اقشار آسیب پذیر درکشور به خوبی انجام می شود ، تصریح کرد: گرچه درصدی از جمعیت کشور از طریق سازمانهای بیمه گر خدمات درمانی لازم را دریافت می کنند اما باید اعتراف کرد که هنوز درصدی از جمعیت کشور بخصوص در مناطق دورافتاده از خدمات درمانی مطلوب محروم هستند.

خاتمی گفت: خدمات بسیاری پس از انقلاب در زمینه درمان اقشار آسیب پذیر ارائه می شود اما هنوز دراین زمینه با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و عده ای حتی در مراکز درمانی دولتی نیز برای دریافت خدمات مشکل دارند.

رئیس جمعیت هلال احمرافزود: مناطقی وجود دارد که مردم آن حتی دسترسی به شهرستان را هم ندارند و برای دریافت خدمات درمانی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

خاتمی تاکید کرد: باید اقشارنیازمند در مناطق محروم شناسایی شوند تا از سوی داوطلبان گروههای پزشکی درمانی مورد حمایت قرار گیرند.

وی اظهار داشت: ارائه خدمات درمانی درحال حاضر قابل مقایسه با 50 سال گذشته نیست و باید گفت تحول گسترده ای در این ارتباط ایجاد شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha