سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از بی‌تعهدی دولت در نظارت بر تولید محصولات آرایشی وبهداشتی در کشور، گفت: به طور حتم بعد از شروع صحن علنی مجلس این موضوع را دنبال خواهیم کرد زیرا تولید این محصول بدون در نظر گرفتن اثرات مثبت و منفی آن، در رسانه ملی تبلیغ شده است.

عابد فتاحی در گفت وگو با خانه ملت،‌ در مورد تولید کرم حلزون در کشور، افزود: این محصول که برای جوان‌سازی پوست صورت تبلیغات گسترده‌ای را در رسانه ملی به خود اختصاص داده است از هیچ پشتوانه تولید و یا نظارت دقیقی برخوردار نبود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدیهی است که وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی مسئول نظارت و رسیدگی بر تولید مواد آرایشی و دارویی است و این وزارتخانه نمی‌تواند با انکار چنین تعهدی، بار مسئولیت خود را به دوش نهاد دیگری بیاندازد.

وی، با انتقاد از بی‌تعهدی دولت در توجه به بخش نظارتی تولید محصولات آرایشی وبهداشتی در کشور، تاکید کرد: بی‌توجهی به کیفیت تولید اقلام آرایشی وبهداشتی در کشور، سلامت افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اگر نظارت کافی بر این محصولات وجود نداشته باشد خطرات جدی مردم جامعه را تهدید می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه تا قبل از تعطیلات مجلس هیچ گزارشاتی از تخلفات تولید کرم حلزون مطرح نشده بود، گفت: به همین دلیل مسئولان وزارت بهداشت هم گزارشی از روند تولید و فرآیند اثربخشی محصول کرم حلزون به مجلس ارایه نکردند.

فتاحی، با تاکید بر اینکه نحوه دادن مجوز به تولید محصول کرم حلزون، از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیری می‌شود، یادآور شد: به طور حتم بعد از شروع صحن علنی مجلس این موضوع را دنبال خواهیم کرد زیرا تولید این محصول بدون در نظر گرفتن اثرات مثبت و منفی آن، در رسانه ملی تبلیغ شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم، با یادآوری تبلیغات گسترده کرم حلزون در صدا و سیما، تاکید کرد: رسانه ملی باید در تبلیغات چنین محصولاتی دقت‌نظر داشته باشد زیرا تبلیغ این محصولات جز هدر رفتن بودجه فواید دیگری ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروزه کشت حلزون در شرایطی بسیار سخت و پرهزینه‌ای انجام می‌شود، گفت: اساسا هر کشت حلزون که بیشتر برای جراحی‌های شنوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون هزینه دارد حال چگونه با این هزینه‌های بالا برای کشت حلزون، از ترشحات حلزون برای تولید کرم استفاده می‌شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha