سلامت نیوز : مشاور شهردار تهران در امور محیط‌زیست گفت: یکی از شرایطی که می‌تواند کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی را فراهم کند انجام آموزش‌های شهروندی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ محمدهادی حیدرزاده در مراسمی که به مناسبت روز بدون نایلکس در میدان میوه و تره‌بار شهید لواسانی واقع در منطقه یک شهرداری برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به روز 21 تیر و هفته بدون نایلکس با هماهنگی که با تشکل‌های زیست‌محیطی و اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری انجام شد آموزش‌هایی در میادین میوه و تره‌بار و همچنین فروشگاه‌های شهروند با هدف آشنایی مردم با کیسه تجزیه‌پذیر و کاهش مصرف کیسه‌های تجزیه‌ناپذیر صورت گرفت که با استقبال خوب مردم نیز مواجه شد.

وی تصریح کرد: یکی از شرایطی که می‌تواند کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای، پاکتی و تجزیه‌پذیر را موجب شود، آموزش شهروندی است که خوشخبتانه در این زمینه سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه مشارکت خوبی داشته‌اند.

مشاور شهردار تهران در امور محیط‌زیست خاطرنشان کرد: مدل خرید به روشهای سنتی (اصطلاحا با زنبیل) و مدل‌های جدید مانند استفاده از پارچه می‌توان کیسه‌هایی ایجاد که چندین بار از آنها استفاده کرد که این امر توسط تشکل‌های مردمی به خریداران آموزش داده می‌شود.

حیدرزاده افزود: تداوم این آموزش می‌تواند تغییر ذاعقه مردم را منجر شود به گونه‌ای که شاهد مطالبه کیسه‌های جدید از سوی مردم باشیم تا تخریب محیط‌زیست نیز کمتر شود که به این ترتیب تخریب محیط‌زیست نیز کمتر می‌شود.

وی به آغاز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این ایام شهروندان برای توزیع غذاهای نذری مانند آش و شعله‌زرد از ظروف پلاستیکی استفاده می‌کنند در حالی که این ظروف باعث بیماری‌های صعب‌العلاج می‌شود و بیماریهای گوارشی را هم به همراه دارد. بنابراین توصیه ما این است که برای این منظور از ظروف سالم استفاده کنند تا برای روزه‌داران مشکلی ایجاد نشود.

مشاور شهردار تهران افزود: با هماهنگی اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از کمک همیارهای زیست‌محیطی نیز بهره‌مند شدیم که با حضورشان در این برنامه‌های آموزشی به مردم راهکارهای مناسب را یاد می‌دهند. در کنار برگزاری این مراسم غرفه گریم و نقاشی نیز پیش‌بینی شده که برای کودکانی که با والدین خود به میدان تره‌بار می‌آیند مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha