سلامت نیوز : رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت از طرح تشدید کنترل عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

مهندس محسن فرهادی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: هدف از اجرای این طرح، ارتقا و تامین سلامت روزه‌داران است.

وی افزود: طرح تشدید کنترل مواد غذایی و اماکن عمومی با فعالیت بیش از 4000 بازرس در قالب بیش از 2000 اکیپ سیار بهداشتی انجام خواهد شد.

فرهادی با بیان اینکه اهداف بازرسی‌ها و بازدیدهای بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان تغییر می‌کند، افزود: عمدتا بازدیدها از مراکز تولید و عرضه شیرینی‌های سنتی نظیر زولبیا و بامیه و شیرینی‌جات محلی افزایش می‌یابد. در این راستا قنادی‌ها و مراکز شیرینی‌پزی بیشتر مورد هدف هستند و نمونه‌برداری‌ها از این مراکز افزایش می‌یابد.

وی گفت: بازرسی‌ها از فرآیند تولید زولبیا و بامیه خواهد بود. همچنین روغن مصرفی آنها کنترل می‌شود تا از روغن با پروکسید بالا در تهیه زولبیا و بامیه جلوگیری شود. همچنین استفاده از رنگ‌های مصنوعی، صنعتی، شیمیایی و تقلبی در این محصولات غیرمجاز است که در بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: در این طرح بررسی و کنترل غذاهای محلی و انواع آش نیز در دستور کار است.

فرهادی همچنین از تشدید نظارت‌ها در استخرها و مراکز تفریحی آبی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: از آنجا که پس از افطار مراجعه مردم به این مراکز بیشتر می‌شود، بازرسی‌های بهداشتی از این مراکز نیز تشدید خواهد شد.

وی از تشدید نظار‌ت‌های بهداشتی بر پارک‌ها و مراکز تفریحی در ایام ماه مبارک رمضان نیز خبر داد و افزود: از آنجا که پس از افطار تمایل مردم به مراکز تفریحی مانند فرحزاد، جاده چالوس و ... بیشتر می‌شود، نظارت‌های بهداشتی بر این مراکز در ماه رمضان نیز افزایش می‌یابد.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت به مردم توصیه کرد که شیرینی‌های سنتی و محلی را تنها از قنادی‌ها و شیرینی‌پزی‌های مجاز و مورد اعتماد خریداری کرده و از خرید مواد غذایی محلی از دوره‌گردها خودداری کنند.

فرهادی در پایان گفت: مردم می‌توانند شکایت‌ها و تخلفات احتمالی را به مراکز بهداشتی درمانی و همچنین شماره تلفن 1490 اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha