چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 77775

سلامت نیوز : معاون داروی سازمان غذا و دارو به تشریح آخرین وضعیت تامین و توزیع شیرخشک در بازار پرداخت و میزان تغییرات قیمتی آن را اعلام کرد.

دکتر شمسعلی رضازاده در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این باره افزود: قیمت شیرخشک‌های رایانه‌ای پس از تغییر نرخ ارز از مرجع به مبادله‌ای، افزایش قیمت فاحشی پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: قیمت این دسته از شیرخشک‌ها بسیار بالاست و به عنوان مثال هزینه هر قوطی‌ از آن صد هزار تومان تمام می شود که حدود 10 هزار تومان آن را مصرف‌ کننده پرداخت می‌کند.

معاون داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه شیرخشک‌های رژیمی و وارداتی یارانه دریافت می‌کنند، اعلام کرد: پرداخت یارانه به این محصولات قطع نمی‌شود و همچنان ادامه خواهد داشت.

رضازاده درباره روند تامین این اقلام نیز گفت: با کمبود موضعی شیرخشک‌ها رو برو هستیم. البته همکاران ما وضعیت را مدیریت می‌کنند و شیرخشک‌ را از داروخانه‌هایی که موجودی بالاتری دارند به مراکزی که کمبود وجود دارد، منتقل می‌کنند.

رضازاده همچنین به اعلام این خبر پرداخت که سفارش خرید شیرخشک انجام شده و تامین شیر خشک به موقع انجام خواهد شد.

دکتر رهبر مژدهی آذر، رییس انجمن داروسازان نیز طی مصاحبه‌ای که ماه گذشته با خبرنگار ایسنا داشت، درباره قیمت مکمل‌ها و شیرخشک‌های رژیمی عنوان کرده بود: در حال حاضر کمبودی در خصوص شیرخشک‌های رژیمی نداریم. البته این گفته به این معنا نیست که با فراوانی شیرخشک در داروخانه‌ها روبرو هستیم. اکنون شیرخشک به صورت سهمیه‌ای توزیع می‌شود و ممکن است برخی شیرخشک‌های رژیمی به صورت موردی با کمبود مواجه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha