سلامت نیوز : دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی جمعیت11 جولای 2013 برابر با 20 تیر ماه جاری خواستار تضمین ارائه خدمات بهداشت مادران شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

به عنوان مدافع وفادار به آموزش، سلامت و حقوق دختران و معتقدی ماندگار به توان زنان جوان در ایجاد تحول در جهان، اینجانب از تمرکز موضوع روز جهانی جمعیت امسال بر "باروری جوانان" استقبال می نمایم. این موضوع حساس نیاز به توجه جهانی دارد.

بسیاری از تقریبا 16 میلیون دختر نوجوان  که هر ساله وضع حمل می نمایند، هرگز فرصت برنامه ریزی برای بارداری خود نداشته اند. پیچیدگی های بارداری و تولد نوزاد می تواند معلولیت هایی مانند فیستول زایمان ایجاد کند که عامل اصلی مرگ برای این زنان جوان ارزشمند است. دختران جوان همچنین با سطح بالای بیماری ها، صدمات و مرگ و میر به دلیل سقط های غیر ایمن رو به روهستند.

برای حل این مشکلات باید دختران را به مدرسه ابتدایی بفرستیم و آنان را قادر نماییم  در دوران نوجوانی آموزش خوب دریافت نمایند. زمانی که دختر جوانی تحصیل کرده است، به احتمال زیاد دیرتر ازدواج می کند و حاملگی را تا هنگامی که آماده آن شود به تاخیر می اندازد، کودکان سالم تر خواهد داشت و درآمد بیشتری به دست می آورد.

همچنین ما باید به تمامی جوانان آموزش جامع و مناسب با سن جنسی ارائه دهیم. این امر به ویژه برای توانمند سازی زنان جوان مهم است که تصمیم بگیرند آیا مایل هستند مادر شوند. به علاوه، ما باید خدمات جامع  جنسی و بهداشت باروری را ارائه دهیم که شامل تنظیم خانواده و جلوگیری  و درمان عفونت های انتقالی جنسی شامل اچ آی وی است. باید خدمات بهداشت مادران مورد نیاز زنان را تضمین نماییم.

هنگامی که  توجه و منابع را به آموزش، سلامت و رفاه دختران جوان اختصاص می دهیم، آنان حتی نیروی قوی تری  برای تحول مثبت در جامعه ای می شوند که تاثیر بر نسل های آتی خواهد داشت. در این روز جهانی جمعیت، اجازه دهید تعهد نماییم از دختران جوان حمایت و توان باالقوه آنان را به رسمیت شناخته و به آینده مشترکمان کمک نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha