سلامت نیوز : رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مشکلات سه دهه گذشته صنعت دارو در این سه ماه برطرف شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر رسول دیناروند در دیدار صنعتگران داروی کشور با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طی این سال‌ها دو سطح از مشکلات گریبان صنعت داروی کشور را گرفته بود. سطح اول که مشکلات اساسی این صنعت بود شامل بحث یکسان نبودن نرخ ارز و عدم تعیین نرخ واقعی بود که با سیاست‌ها و اقدامات خوب دولت و وزارت بهداشت مرتفع شده است.

تک نرخی شدن ارز، اولین اقدام اساسی

دیناروند افزود: وابسته نبودن صنعت داروی کشور به ارز مرجع که موجب می شد صنعتگران به چندین و چند دستگاه نظارتی پاسخگو باشند و چرخه کارهای اختصاص و صدور ارز توسط بانک‌های کارگزار مدت‌ها طول بکشد با تک نرخی شدن ارز خوشبختانه برطرف شده است.

تعیین به موقع نرخ واقعی دارو، دومین اقدام اساسی

دیگر هیچ صنعتگر دارویی بهانه ای برای تولید نکردن دارو ندارد

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از سوی دیگر تعیین به موقع نرخ واقعی دارو به تبع تک نرخی شدن ارز اگرچه موجب افزایش قیمت داروها شد ولی راهکارهای کاهش تبعات آن نیز پیش‌بینی شده است.

وی پیش‌بینی کرد ذخایر داروی کشور در شهریورماه امسال به حالت اولیه و طبیعی خود در سال‌های گذشته برگردد و گفت: با اجرای این سیاست‌ها دیگر هیچ صنعتگر دارویی بهانه ای برای تولید نکردن دارو ندارد.

بیمه‌ها، بدهی‌ها و مابه التفاوت قیمت‌ها را بپردازند

دیناروند سایر مشکلات صنعت دارو را مشکلاتی خرد اعلام کرد و گفت: این مشکلات همیشه وجود داشته است، آنچه مهم است تصمیم گیری درست در مورد سیاست‌های کلان دارویی کشور بوده که توسط دولت، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اتخاذ شده است.

وی قدم سوم را تلاش در جهت پرداخت مابه‌التفاوت قیمت داروها توسط بیمه‌ها برای کاهش آسیب ها به مردم اعلام و اظهار داشت: بیمه‌ها باید تفاهم کرده و هرچه سریع‌تر طلب داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها را بپردازند و همچنین مابه‌التفاوت افزایش قیمت داروها را به بیمه‌شدگان پرداخت کنند تا فشار وارد شده بر مردم به علت افزایش قیمت‌ها کاهش یابد تا اثرات شیرین این سیاست‌ها خود را نشان بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha