چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: 77809

سلامت نیوز : رییس سندیکای تولیدکنندگان دارو تعیین قیمت واقعی داروها را نجات بخش صنعت داروی کشور دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر نجفی عرب در دیدار تولیدکنندگان، وارد کنندگان و پخش کنندگان عمدۀ داروی کشور با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشک ضمن بیان این مطلب، گفت: در طول سالیان پس از انقلاب تنها دو بار چنین اتفاق بزرگی روی داده و موجب نجات صنعت داروی کشور شده است که یکی از این دفعات، تعیین قیمت واقعی داروها بر اساس تصمیم اخیر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: تعیین واقعی قیمت داروها تصمیمی به هنگام بود و اثر بسیار خوبی در حوزه تولید و واردات داروی کشور گذاشته است.

افزایش اشتیاق تولیدکنندگان دارو برای تولید بیشتر و کیفی تر

وی به ایجاد شور و شعف و اشتیاق برای تولید کیفی تر و بیشتر در بین تولیدکنندگان دارو بعد از تصمیمات اخیر وزرات بهداشت اشاره کرد و گفت: وضعیت امروز دارو به مراتب از شرایط گذشته بهتر شده است و این روند ادامه خواهد داشت تا این صنعت به شرایط آرام و خوب گذشته برگردد.

وی با اشاره به مشکلات دیگر فراروی صنعت داروی کشور اظهار داشت: نقدینگی و کوتاه بودن زمان تخصیص ارز و ثبت سفارش در گمرکات مهم ترین مشکلات این حوزه است که امیدواریم با تدابیر وزیر محترم بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو این مشکلات نیز مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha