پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 77846

گاهی بالا رفتن ضربان قلب پیش از وقوع یک حمله قلبی به وجود می آید و فرد به علت استرس دچار افزایش ضربان قلب می شود.

10خوراکی تنظیم کننده ضربان قلب
سلامت نیوز :  تپش قلب، بالا بودن یا نامنظم بودن ضربان قلب نشانه بیماری این عضو بدن است. برای برطرف کردن این مشکل می توانید از مواد غذایی تنظیم کننده ضربان قلب استفاده کنید. این مواد غذایی آرام بخش است و در تنظیم ضربان قلب موثر است. قلب مانند یک ماشین است که با سرعت خاص عمل می کند. افزایش سرعت یا نامنظم شدن حرکت آن می تواند در عملکرد این ماشین اشکالاتی به وجود آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ گاهی بالا رفتن ضربان قلب، پیش از وقوع یک حمله قلبی به وجود می آید و فرد به علت استرس دچار افزایش ضربان قلب می شود. علاوه بر آن بالا بودن غیرطبیعی فشار خون نیز می تواند علت بی نظمی ضربان قلب باشد. در این مطلب به چند ماده غذایی مفید برای تنظیم ضربان قلب اشاره شده است.

ماست: غنی از ویتامین B12 است که در کنترل تپش قلب موثر است. ویتامین B12 کمک می کند تا سلول های عصبی رشد کند و استرس وارد شده را تحمل کند.

موز: سرشاراز پتاسیم است. این الکترولیت برای برقراری ارتباط بین مغز و قلب لازم است. بنابراین در تنظیم ضربان قلب موثر است.

سیر: «آلیسین» موجود در سیر مانع از آسیب رادیکال های آزاد در قلب می شود و کلسترول مضر را از بین می برد.

نمک: همیشه بالا بودن ضربان قلب مسئله ساز نیست گاهی نیز پایین بودن ضربان قلب مشکل ایجاد می کند. مصرف نمک برای افرادی که دچار کندی ضربان قلب هستند، موثر است.

مغز میوه: این تنقلات سرشار از چربی سالم است که از قلب در برابر شوک محافظت می کند و عملکرد آن را بهبود می بخشد.

ماهی: همه ماهی های چرب از جمله سالمون حاوی اسید چرب امگا۳ است که حاوی کلسترول خوب است بنابراین برای سلامت قلب بسیار مفید است.

کشمش: برای حفظ ضربان سالم قلب، لازم است و در ایجاد تعادل سدیم و پتاسیم بدن نقش دارد. کشمش سرشار از پتاسیم لازم و کم سدیم است. لذا یکی از بهترین مواد غذایی برای تنظیم ضربان قلب است.

جودوسر: بهترین ماده غذایی برای دفع کلسترول مضر از سرخرگ هاست. این ماده غذایی اسید چرب امگا۳ دارد که ضربان قلب را ثابت نگه می دارد.

نعناع: بر اساس دیدگاه طب قدیمی شرق، نعناع تقویت کننده عضله قلب و افزایش دهنده گردش خون در قلب است.

کدو تنبل: منیزیم موجود در آن در تنظیم ضربان قلب موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha