چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7785

به گفته متخصصان به خاطر افزایش قند در بزاق افراد دیابتی آمار ابتلا به پوسیدگی دندان در این افراد بالا است و رعایت بهداشت دندان آنها اهمیت دارد.

دكتر سعید محمدی راد، متخصص دندانپزشكی و ارتودنسی به باشگاه خبرنگاران گفت : در افراد دیابتی وجود قند بیش از اندازه در بزاق این افراد باعث افزایش رشد باكتری شده و به مینای دندان صدمه می‌زند، در نتیجه پوسیدگی بیشتری رخ می‌دهد، چند بار مسواك زدن در روز با خمیر دندان‌های فلوراید و نخ كشیدن بین دندان‌ها به برداشته شدن عامل پوسیدگی كمك می‌كند.
وی ادامه داد: بزاق باعث شسته شدن سطح دندان‌ها و مرطوب ماندن دهان می‌شود، خشكی دهان در افراد دیابتی زیاد دیده می‌شود، خشكی دهان و بزاق كم باعث ملتهب و دردناك شدن دهان شده كه این حالت احتمال پوسیدگی و بیماری‌های لثه را افزایش می‌دهد.
دکتر محمدی ادامه داد: عفونت‌های قارچی در افراد مبتلا به دیابت به ویژه افرادی كه دندان مصنوعی دارند شایع است و دندانپزشكان می‌توانند با تجویز داروهای ضد قارچ مشكل را حل كنند.
وی گفت: احتمال عفونت در بیماران مبتلا به دیابت بالا است، این افراد اگر نیاز به جراحی دندانهایشان داشتند، دندانپزشك مربوطه به این افراد آنتی بیوتیك تجویز می‌كند تا خطر عفونت را كم كند، در ضمن قبل، حین و بعد از عمل باید قند خون این افراد در كنترل باشد تا در مراحل التیام زخم مشكلی پیش نیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha