سلامت نیوز : ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای ترک برخی عـــادات غلط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای گفت: همگان می دانند که مصرف سیگار برای سلامتی مضر است و نه تنها سلامت خود فرد بلکه سلامت اطرافیان فرد را نیز به مخاطره می اندازد.

مهندس نعمت الله معروفی افزود: ماه مبارک رمضان که ماه اطاعت از امر خداوند و مقاومت در مقابل وسوسه های شیطانی است، این فرصت را در اختیار افراد سیگاری قرار می دهد که مقدمه ترک دائم و یا حتی موقت سیگار را فراهم کنند.

وی بیان داشت: به دلیل طولانی بودن ساعات روزه داری و نسبتا" کوتاه بودن زمان صرف غذا در طول شبانه روز، لازم است که برای وعده های سحر و افطار به سهل الهضم و یا کند هضم بودن غذا دقت کنیم و استفاده از غذاهای سهل الهضم در افطار توصیه می شود.

وی گفت: رژیم غذایی باید به نسبت مناسبی از همه گروه های میوه ها، سبزی ها، گوشت، مرغ، ماهی، نان، غلات و لبنیات باشد، غذاهای سرخ کردنی برای سلامتی مضر است و مصرف آن ها باید محدود شود زیرا مصرف این غذاها باعث سوء هاضمه، سوزش معده و افزایش وزن می شود.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت نیشابور توصیه کرد: در ماه مبارک رمضان از غذاهای حاوی فیبر شامل انواع میوه و سبزی، نان تهیه شده از گندم کامل (سنگک)، غلات و دانه ها، نخود سبز و پخته، کدو مسمایی، بلغور، اسفناج و سایر گیاهان مثل برگ چغندر (غنی از آهن)، میوه های با پوست، میوه های خشک مخصوصا" گلابی، آلو، انجیر و بادام بیشتر استفاده شود.

وی گفت: از کشک های پاستوریزه استفاده کنید در غیر اینصورت به خاطر بیماری بوتولیسم که بسیار کشنده است حتماً آنرا به مدّت 5 دقیقه خوب بجوشانید.

معروفی خاطرنشان کرد: زولبیا وبامیه را از مراکز بهداشتی تهیه کنید تا خطر اضافه کردن رنگ و همچنین استفاده از روغن های سوخته در تهیه آن را کم کنید و همچنین از روغن مناسب جهت پخت و پز غذا استفاده کنید در ضمن توجّه داشته باشید که از مصرف روغنی که بوی بد یا رنگ تغییر یافته دارد خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha