مطالعات نشان داده اند افرادی که بیش از 6 ماه به طور منظم از قرص های فشار خون و یا خواب استفاده کرده اند ، در صورتیکه بدون نظر پزشک و به طور ناگهانی مصرف آنها را قطع کنند در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، به نقل از فاکس نیوز ، قطع ناگهانی مصرف قرصهای فشار خون ممکن است منجر به نوسانات شدید فشار خون و افزایش ناگهانی آن شود که در این صورت علاوه بر احساس داغ شدن و سردرد و سرگیجه شدید ممکن است فرد دچار سکته مغزی شود.

بنابر همین گزارش ، چنانچه افراد، قرص خواب را نیز به طور ناگهانی کنار بگذارند ممکن است دچار تشویش ، پرخاشگری ، نگرانی و بیخوابی و حتی در مواردی عدم تعادل شوند.

متخصصان توصیه می کنند ، در صورت تمایل به قطع دارو بهتر است افراد کم کم میزان مصرف داروها را کاهش داده و بتدریج مصرف آن را قطع کنند. زیرا مصرف این گونه داروها موجب می شود بدن به آنها وابسته شود و با قطع ناگهانی ، بدن از حالت تعادل خارج می شود.

همچنین ، ممکن است فرد به تصور آنکه مشکلش برطرف شده قرص را کنار بگذارد اما پس از مدتی دچار عود شدیدتر این حالات می شود بنابراین باید قبل از قطع داروها، با متخصص مشورت نمایید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha