جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 77875
سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو، آسیب به لایه خارجی مو و پاره شدن غلاف آن را باعث از بین رفتن سلامتی و زیبایی مو و کاهش درخشندگی مو دانست.

دکتر خلیل صداقت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر روی تارهای مو یک لایه خارجی به نام «اپیدرم» وجود دارد که نور آفتاب، استخر، سشوار کشیدن زیاد و شانه کردن موی خیس آسیب‌های جدی به آن وارد می کند.

وی ادامه داد: زیبایی، شفافیت، مقاومت و رنگ مو بستگی زیادی به سالم ماندن غلاف مو دارد چرا که غلاف وظیفه حفظ مو از آسیب‌ها را برعهده دارد.

این متخصص پوست و مو درباره اهمیت مراقبت از مو، گفت: مو بخش زنده‌ای در بدن است اما به فاصله رشد چند میلی‌متر به جسم مرده‌ای تبدیل می‌شود که باید ازآسیب دیدگی آن محفاظت کرد.

صداقت‌پیشه درباره نحوه مراقبت از پوست صورت، اظهار کرد: پوست صورت در طولانی مدت در مقابل تابش نور آفتاب و اشعه‌های مضر آن دچار صدمات جدی می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده ضد آفتاب مناسب با SPF متناسب با صورت می‌تواند در حفظ پوست در مقابل اشعه ماورای بنفش (UV) موثر باشد که البته برای هر نفر به تناسب رنگ و میزان چرب بودن پوست صورت متفاوت است.

این متخصص عوامل مختلفی را در انتخاب ضد آفتاب موثر دانست و افزود: مشخصات فیزیکی مانند انعکاس نور از سطح پوست و مشخصات شیمیایی همچون جذب اشعه‌های خورشید باید در انتخاب ضد آفتاب مناسب مد نظر قرار بگیرد که البته در اکثر ضد آفتاب‌های موجود در بازار این نکات مورد توجه قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha