سلامت نیوز:‌ یک اپتومتریست گفت: طبق قوانین وزارت بهداشت افرادی می توانند موسسات ساخت عینک طبی تاسسیس کنند که تحصیلکرده رشته اپتومتری باشند ولی عینک سازان تجربی اقدام به ساخت و ارایه عینک می‌کنند.

سید رفیع حسینی در گفت وگو با ایسنا، گفت: رشته اپتومتری یک رشته جدید در دنیا است و در ایران نیز قدمت چهل ساله دارد. رشته‌ای است که بین چند گروه کاری قرار گرفته و با رشته‌های دیگر هم پوشانی دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: شرح وظایف با همکاران چشم پزشکی مشخص شده است و مشکلی با چشم پزشکان نداریم ولی گروهی که باعث چالش می شوند عینک سازان تجربی هستند. ارگان‌هایی که ارتباط علمی با این موضوع ندارند مجوزهایی صادر می‌کنند که برای موسسات عینک طبی ایجاد حق می‌کند که این خلاف قانون است.

حسینی تصریح کرد: در قانون صراحتا موسسات ساخت عینک طبی در زمره هیات‌های پزشکی هستند، قطعا تنها ارگانی که حق ارایه مجوز را دارد وزارت بهداشت است. طبق قوانین وزارت بهداشت افرادی می توانند موسسات ساخت عینک طبی تاسیس کنند که تحصیل کرده رشته اپتومتری باشند.

این اپتومتریست اظهارکرد: متاسفانه از طریق وزارت بازرگانی نیز این موضوع به صورت ارائه مجوز کسب برای برخی افراد جهت تاسیس موسسه عینک طبی صادر می شود که خلاف قانون است. همچنین در رای شماره 51 و 52 دیوان عدالت اداری ارائه و ساخت عینک طبی فقط با مجوز وزارت بهداشت امکان پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha