سلامت نیوز: یک کارشناس حوزه دخانیات گفت: محصولات دخانی حاوی موادی است که با افزایش 40درصدی ضربان قلب، فشار خون را بالا می‌برد و فشار خون بالا میزان مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

زهرا صداقتی در گفت‌وگو با فارس گفت: استعمال دخانیات به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر بالا بردن چربی و فشار خون تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: مطالعات نشان داده استعمال دخانیات، فشار خون را بالا می برد و محصولات دخانی حاوی بسیاری از مواد شیمیایی سمی هستند که در میان آنها 60 نوع سم شناخته شده است که دو نوع سم نیکوتین و مونوکسید کربن از بقیه خطرناکترند و فشار خون را بالا می‌برند.

صداقتی با اشاره به اینکه نیکوتین باعث ترشح هورمون آدرنالین می‌شود گفت: این هورمون باعث افزایش ضربان قلب می‌شود به حدی که ضربان قلب فرد سیگاری 40 درصد افزایش پیدا می‌کند و در نهایت فشار خون را بالا می‌برد.

این کارشناس حوزه دخانیات ادامه داد: از سوی دیگر نیکوتین با کاهش اکسیژن رسانی به خون عامل دیگری برای ابتلای فرد سیگاری به فشار خون می شود.

وی تصریح کرد: افزایش فشار خون نیز آثار مزمن به جای می‌گذارد که در سال های اول مشاهده نمی‌شوند، اما با گذشت زمان،فرد سیگاری دچار تصلب شراین و در نهایت سکته قلبی و مغزی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha