جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 77916
سلامت نیوز: در حالت عادی در طول روز 3 وعده غذایی داریم اما چرا برخی از مختصصان تغذیه ،4 وعده غذایی را در ماه رمضان توصیه كرده اند كه پاسخ این سؤال را در این گزارش بخوانید.
سوسن پارسای متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: بهترین كار در طول ماه مبارك رمضان باز كردن روزه با یك افطار كوچك به عنوان مثال: م شیر و خرما و سپس با 10 دقیقه فاصله براساس عادات غذایی فرد مثلا استفاده از غذاهای نانی همراه با آش، فرنی، كوكو و یا كتلت به عنوان افطار است.

وی در ادامه گفت: در كنار این مواد غذایی مصرف یك نوع سبزی به ویژه سبزی خوردن و یا سالاد ضرورت دارد.

پارسای همچنین تصریح كرد: در زمان خواب از یك ماده كوچك مانند: یك شربت خنك یا نان و خیار و یا نان و پنیر به شرط اینكه پنیر خیلی شور نباشد می تواند برای بدن مغذی باشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینكه مصرف زیاد برنج و نان های شور باعث افزایش تشنگی می شوند، اظهار داشت: افرادی كه دچار اضافه وزن هستند از مصرف زیاد این مواد غذایی پرهیز كنند.

وی همچنین در خصوص تعداد دفعات وعده های غذایی در ماه مبارك رمضان تصریح كرد: در حقیقت باید در این ماه از 4 وعده غذایی با حجم كم از جمله باز كردن افطار،‌آخر شب و سحر استفاده شود.

وی در پایان خاطر نشان كرد: اگر مواد غذایی را در حجم كم و دفعات زیاد مصرف شود تا معده راحت تر بتواند هضم كند تا یبوست و تشنگی ایجاد نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha