متخصص آسم وآلرژی مركز بهداشتی و درمانی قدس قزوین گفت: درمان نكردن به موقع آلرژی بینی باعث ابتلا به بیماری آسم می‌شود.

دكتر مژگان كیانی درگفت وگو با ایرنا تاكید كرد:علایم آلرژی را نباید با سرماخوردگی اشتباه گرفت، با توجه به‌امكان درصد بالای اشتباه تشخیص سرماخوردگی‌از آلرژی درصورت طولانی شدن‌آبریزش بینی، خارش و ریزش اشك چشم حتما باید با پزشك مشورت شود.

وی اظهار داشت: علایمی نظیر گرفتگی بینی، عطسه، آبریزش، خارش گلو، گوش و چشم در سرماخوردگی و آلرژی مشابه هستند، ولی در آلرژی تمام علایم با هم در یك زمان و بدون تب بروز می‌كنند.

این متخصص ادامه داد: تك عطسه معمولا از نشانه‌های سرماخوردگی است و به علاوه در سرماخوردگی ترشحات بینی زرد رنگ است در صورتی كه در آلرژی بی‌رنگ و بوی بد نمی‌دهد.

وی افزود: علایم بیماری سرماخوردگی هفت تا ‪ ۱۰‬روز ادامه دارد، درحالی كه نشانه‌های آلرژی كمتر از شش هفته یا بیش از آن طول می‌كشد.

كیانی سرفه را از علایم مشابه‌آلرژی با سرماخوردگی برشمرد وگفت: در صورتی كه سرفه بیش از دوهفته طول بكشد و یا درطول سال با هر سرماخوردگی كوچك سرفه‌ها طولانی شود مخصوصا سرفه خشك باید به آلرژی شك كرد.

متخصص آسم و آلرژی مركز بهداشتی و درمانی قدس قزوین گفت: كودكانی كه با هر سرماخوردگی، مواد حساسیت زا، آلودگی هوا و دود سیگار دچار سرفه‌های خروسكی شوند، احتمال اینكه كودك مبتلا به آلرژی باشد، زیاد است.

وی خاطرنشان ساخت: سرفه‌هایی كه با فعالیت شدید یا هنگام خواب شروع شوند وهمچنین به درمان آنتی بیوتیك جواب ندهند، باز احتمال ابتلا بیماربه آلرژی مطرح می‌شود.

كیانی به شهروندان توصیه‌كرد: درصورت مشاهده این علایم به‌آلرژی مشكوك شده و برای درمان آن با پزشك مشورت كنند و هرگز از داروهای سرماخوردگی برای درمان آلرژی استفاده نكنند.

وی یادآور شد: مصرف قرص‌های پروفن و آسپرین باعث تشدید آلرژی می‌شود، بنابراین بیمارانی كه درصورت تجویز پزشك از این داروها استفاده می‌كنند با مشورت پزشك معالج خود این داروها را تغییر دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha