تعدادی از رزیدنت‌های رادیولوژیست و همچنین نمایندگانی از رادیولوژیست‌های سراسر کشور در واکنش به تصمیم اخیر وزارت بهداشت مبنی بر مجوز انجام سونوگرافی از سوی پزشکان عمومی مقابل این وزارتخانه تجمع کردند.

تجمع رادیولوژیست‌ها در مقابل وزارت بهداشت
سلامت نیوز : تعدادی از رزیدنت‌های رادیولوژیست و همچنین نمایندگانی از رادیولوژیست‌های سراسر کشور در واکنش به تصمیم اخیر وزارت بهداشت مبنی بر مجوز انجام سونوگرافی از سوی پزشکان عمومی مقابل این وزارتخانه تجمع کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ یکی از رزیدنت‌های رادیولوژیست به دلایل برگزاری این تجمع اشاره کرد و افزود: با مصوبه اخیر وزارت بهداشت به پزشکان عمومی اجازه داده شده است با گذراندن دوره‌های آموزشی ۶ ماهه سونوگرافی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه با این اقدام مردم، رادیولوژیست‌ها و رزیدنت‌های این رشته متضرر می‌شوند، افزود: رادیولوژی رشته تخصصی است و ما چهار سال روی آن کار می‌کنیم و بعداز گذراندن دوره‌های عملی که با آزمون همراه است اجازه انجام رادیولوژی به ما داده می‌شود، حال چطور ممکن است که بعد از یک دوره ۶ ماهه این اقدام برای پزشکان عمومی میسر شود از همین رو به نظر می‌رسد انجام این کار از سوی آن‌ها با اشتباهات تشخیصی و ضربه زدن به بیمار توام باشد.

این رزیدنت رادیولوژی ادامه داد: با اجرای چنین مصوبه‌ای، رادیولوژیست‌هایی که تازه شروع به کار کرده‌اند و یا رزیدنت‌هایی که از چند سال دیگر وارد بازار کار می‌شوند نسبت به وضعیت شغلی خود بسیار نگران هستند.

وی یکی از ابزار مهم در رادیولوژی را سونوگرافی دانست و افزود: اگر اجازه انجام این کار به همه پزشکان عمومی داده شود این رشته دیگر از انحصار رادیولوژیست‌ها خارج می‌شود.

این رزیدنت رادیولوژی با اشاره به اینکه رادیولوژیست‌ها نمی‌توانند شخصا نسبت به انجام سونوگرافی در نسخه مریض اقدام کنند، افزود: این در حالی است که با اجرای مصوبه وزارت بهداشت، پزشک عمومی می‌تواند برای بیمار سونوگرافی تجویز کند و خود نیز این سونوگرافی را انجام دهد که به نوعی ارجاع به خود تلقی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که تجمع رادیولوژیست‌ها با چه واکنشی از سوی مسئولان وزارت بهداشت مواجه شده است، افزود: اوایل هفته گذشته جلسه‌ای بین رادیولوژیست‌ها و معاون وزیر بهداشت برگزار شده بود که ایشان در آن جلسه وجود چنین مصوبه‌ای را تکذیب کردند اما دیدیم که اینطور نبود.

این رزیدنت رادیولوژی تصریح کرد: ظاهرا مسئولان وزارت بهداشت از نمایندگان رادیولوژیست‌های دعوت کرده‌اند که به داخل سالن وزارت بهداشت بروند اما از آنجا که مطالبات رادیولوژیست پیش از آن به مسئولان وزارت خانه اعلام و حرف‌ها زده شده است نظر جمع بر این است که از رفتن به وزارت بهداشت خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha