رییس همایش بین‌المللی بیماری‌های كودكان، گفت: با توجه به این كه وزن و سن از معیارهای اصلی بلوغ به شمار می‌روند، ایرانی‌ها نسبت به كشورهای اروپایی زودتر به بلوغ می‌رسند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، دكتر علی ربانی در نشست خبری نوزدهمین همایش بین المللی بیماری كودكان با بیان این مطلب افزود: هدف از این كنگره، ارتقای سلامت و بهداشت كودكان جامعه است.

وی با بیان این كه 50 تا 60 نفر از شركت كنندگان خارج از كشور در این همایش حضور خواهند داشت، اظهار كرد: این كشورها عبارتند از، انگلستان، آمریكا، هلند، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، عراق، بحرین، امارات، هند، تاجیكستان، سوریه، مجارستان.


دكترربانی تصریح كرد: علاوه بر این همایش، پنجمین گردهمایی پرستاری در طب كودكان نیز در جهت تعامل و ارتقای سطح درمان و خدمات به كودكان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: تعداد 190مقاله به صورت سخنرانی، 110 مقاله به صورت پوستر و تعدادی كارگاه، طی 5 روز همایش ارائه خواهد شد.

ربانی با بیان این كه پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر به خصوص غربالگری pku و بیماری‌های ارثی از مهمترین محورهای مورد بحث این همایش هستند، اذعان داشت: بحث ایدز در كودكان، واكسیناسیون، آبله مرغان، داروی جدید IVIG ، خطاهای پزشكی از جمله محورهای مورد بحث هستند.

وی خاطرنشان كرد: طبق تحقیقات صورت گرفته بر روی 4 هزار دختر تهرانی بین 6 تا 18 سال، بین وزن و شروع بلوغ این افراد رابطه مستقیم برقرار است. به طوری كه هرچه وزن این افراد بیشتر باشد زودتر به بلوغ می‌رسند، در نتیجه این بلوغ زودرس باعث كوتاهی قد در این افراد خواهد شد. بنابراین والدین نباید اصرار به افزایش وزن به خصوص در دختران داشته باشند.

وی با بیان این كه وزن یكی از معیارهای مهم بلوغ به شمار می‌رود، اذعان داشت: كودكان ایرانی زودتر از كشورهای اروپایی به بلوغ می‌رسند.

ربانی با ابراز تاسف از عدم سرمایه گذاری كافی دولت در زمینه پزشكی و سلامت گفت: هزینه سلامت در مقایسه با كشورهای دیگر، بسیار كم بوده و نیازمند بازنگری است. همچنین سیستم بهداشت و درمان در ایران در مقایسه با بخش خصوصی بسیار ضعیف است.

وی افزود: بهترین متخصصان در مركز طبی كودكان مشغول خدمت هستند، اما تجهیزات آنها اندك است. همچنین مهمترین كمبود در طرح‌های NICU با توجه به زاد و ولد زیاد در كشور وجود دارد.

ربانی در پایان از راه‌اندازی ICU مجهز در مركز طبی كودكان از محل كمكهای مردمی و خیرین خبر داد و افزود: همچنین در ساختمان جدید مركز طبی كودكان 20 تخت PICU پیش بینی شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha