سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: هنوز بخشنامه اجازه ارائه خدمات رادیولوژی به پزشکان عمومی را صادر نکرده‌ایم اما در حال پیگیری است. هدف ما این است که انحصار برخی خدمات را که به قصد تجارت، پدر مردم را درآورده، بشکنیم.

محمدحسن طریقت‌منفرد و درمان در گفت‌وگو با فارس درباره ورود پزشکان عمومی به عرصه ارائه خدمات رادیولوژی اظهار داشت: هنوز برای اجرایی شدن این موضوع بخشنامه‌ای صادر نکرده‌ایم اما در حال پیگیری موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه تصمیمات در این خصوص در مرحله کارشناسی قرار دارد و بعد از نهایی شدن اعلام می شود، افزود: ان شاءالله از طریق روش های علمی که در دنیا حاکم است، برخی انحصارها که پدر مردم را درآورده، می شکنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سؤال که آیا پزشکان عمومی توانایی و حق ورود به عرصه‌های تخصصی را دارند که بتوان سرنوشت مردم را به آنها سپرد، گفت: پزشک عمومی در دنیا وظایف و نقش زیادی دارد و در حقیقت پایه اصلی طب است.

طریقت‌منفرد افزود: متأسفانه ما پزشکان عمومی را بی اختیار و بی ثمر کردیم اما می خواهیم آرام آرام وظایفی را به آنها محول کنیم که البته این با منافع خلیی ها درگیر است.

وی با بیان اینکه موضوع برخی علم نیست و بحث تجارت است، تصریح کرد: بعضی جاها چون بحث تجارت است، کارها انحصاری شده و به نظر من این انحصار باید به نفع مردم شکسته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha