سلامت نیوز : سرنوشت دختربچه 6 ساله‌یی در بیمارستانی در شیراز در هاله‌یی از ابهام قرار دارد. بستری شدن فاطمه 6 ساله در بخش فوریت‌های كودكان یكی از مهم‌ترین بیمارستان‌های مركز استان فارس از دو هفته قبل و وقتی این دختر از بوشهر به این شهرستان انتقال داده شد انجام گرفت. حال 29 روز بعد از آنكه این دختربچه توسط مادر و ناپدری‌اش به‌شدت مورد آزار قرارگرفته هنوز اقدام موثری برای بهبود وضعیت این كودك انجام نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ این كودك قرار است به زودی از بیمارستانی كه در شیراز بستری است به محل حادثه یعنی بوشهر بازگردانده شود. براساس گزارش خبرنگار ما گویا سازمان بهزیستی استان بوشهر با گماردن شخصی در بیمارستان محل بستری این دختربچه از انتشار جزییات درباره این ماجرا جلوگیری كرده است. این كودك در حالی قرار است دوباره به محل حادثه در بوشهر بازگردانده شود كه شنیده‌ها حاكی از آن است كه ناپدری و مادر این كودك به دلیل مصرف روانگردان شیشه و توهم ناشی از آن او را به شكل مرغ دیده و قصد داشتند آن را كباب كنند.

با این حال پایگاه اینترنتی «خلیج‌فارس» 22 خردادماه امسال در خبری نوشت: «كودك 6 ساله‌ بوشهری كه بر اثر آزار و اذیت پدر و مادرش دچار سوختگی شده بود به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر انتقال یافت. این كودك با شعله سیگار سوزانده شده بود». با این حال مشاهدات خبرنگار ما حاكی از آن است كه آثاری به غیر از سوختگی نظیر دندان‌گرفتگی نیز بر بدن این دختربچه مشهود است كه شنیده‌های مربوط به توهم و كارهای بعد از آن توسط سرپرستان این طفل را تایید می‌كند.

هیچ رمقی برای دختر بچه باقی نمانده است

فاطمه 6 ساله تا دیروز در بیمارستانی معروف در شهرستان شیراز بستری بوده و ظاهر او بیش از هر چیز گویای وخامت حال اوست. به گزارش خبرنگار ما، جثه بسیار لاغر دختربچه در حالی كه استخوان‌هایش از زیر پوست نمایان است حاكی از وضعیت بسیار نامناسب تغذیه این دختربچه است. همچنین مشاهده این دختربچه نشان می‌دهد كه آثار سوختگی روی دست راست، پاها و صورت او بسیار مشهود است. علاوه بر این آثار دندان‌گرفتگی نیز روی سینه و گلوی دختربچه دیده می‌شود.

این دختربچه به هیچ‌عنوان نمی‌تواند پاسخگوی سوالاتی باشد كه از او پرسیده می‌شود. خبرنگار «اعتماد» گزارش داد كه این بچه قادر به بازكردن هیچ‌كدام از چشم‌هایش نبوده است. با این حال گفته می‌شود یك چشم او نابینا شده و چشم دیگر نیز نیاز به جراحی دارد. براساس اطلاعات به دست آمده فاطمه از دو هفته پیش در شیراز بستری شده است.

این شواهد از ظاهر بدن این دختربچه فرضیه و گفته‌هایی را كه تقویت كرده برجسته می‌كند كه در آن تاكید شده ناپدری و مادر به دلیل مصرف روانگردان شیشه دچار توهم شده و دختربچه را به شكل مرغی دیده و قصد كباب كردن او را داشته‌اند.

بازپرس پرونده چه گفته بود؟

در همین حال اواخر خردادماه پایگاه اینترنتی «خلیج‌فارس» در پیگیری این ماجرا نوشت: «بازپرس ویژه دادگستری بوشهر از دستگیری متهمی خبر داد كه بخشی از بدن دختربچه 6 ساله‌یی را با فندك سوزانده و دو چشم وی را كور كرده بود.»

قاضی مقدس در گفت‌وگو با این پایگاه اینترنتی ضمن تایید معتاد بودن سرپرستان این كودك به روانگردان شیشه تاكید كرده بود: مادر معتاد این دختربچه از دو ماه قبل از شیراز به بوشهر آمده بود و در منزلی با یك فرد معتاد به شیشه زندگی می‌كردند. وی به خبرنگار پایگاه اینترنتی «خلیج‌فارس» توضیح داده بود: با توجه به ارتباط نامشروع فرد معتاد با مادر این دختربچه، علت و انگیزه این كودك‌آزاری از سر راه برداشتن طفل برای رسیدن به آمال غیرشرعی این شخص جانی عنوان شده است.

همچنین در گزارش این پایگاه خبری اینترنتی به نقل از بازپرس این پرونده تصریح شده است: این فرد جانی با آتش فندك همه بدن این دختربچه را سوزانده و علاوه بر شكستن دنده و كور كردن دو چشمش، متاسفانه با زدن ضربه با شیء سخت به سرش، او را دچار ضربه مغزی كرده است.

مقدس ادامه داد: با تاكید رییس كل دادگستری استان و دادستان بوشهر برای تسریع در رسیدگی به موضوع و همكاری پلیس، فرد معتاد كه پس از جنایت متواری شده بود، در حین خروج از بوشهر دستگیر شد. مقدس گفت: مادر این دختر بچه نیز به جرم مشاركت و ارتباط نامشروع دستگیر شده است. شنیده‌های خبرنگار «اعتماد» حاكی از آن است كه مسوولان قصد دارند این دختربچه را در حالی كه هنوز به مراقبت‌های ویژه پزشكی نیاز دارد به بوشهر بازگردانند. گرچه گفته می‌شود كه سرپرستان قانونی كودك یاد شده در بازداشت به سر می‌برند اما مشخص نیست بازگشت این دختر بچه به بوشهر چه آینده‌یی را برای او رقم بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha